S posadko eminentnih gostov, med katerimi bodo člani uprave Slovenskih železnic in vrh infrastrukturnega ministrstva, je danes ob 8. uri z železniške postaje Kamnik Graben proti Ljubljani krenil eden od šestih novih vlakov, ki te dni končno prihajajo na slovenske tire. Med njimi je en električen in pet dizelskih, ki bodo vozili po neelektrificiranih progah, za zdaj po dolenjski in kamniški. To je velik dan za slovenski železniški potniški promet, za Slovenske železnice, predvsem pa za slovenske potnike.

Malenkost hitrejša potovanja

Slovenske železnice so nazadnje kupile 30 elektromotornih vlakov siemens desiro pred skoraj dvema desetletjema. Na slovenske tire so začeli prihajati leta 2000, zadnji je prispel leta 2002. Sledilo je šestnajst let zatišja; šele leta 2018 so Slovenske železnice s podjetjem Stadler podpisale pogodbo za nakup 26 novih potniških vlakov, slabega pol leta zatem pa še eno za dodatnih 26 vlakov, obe skupaj v vrednosti 320 milijonov evrov (brez DDV). Naročili so 21 enonadstropnih in deset dvonadstropnih električnih vlakov ter 21 enonadstropnih dizelskih vlakov. Vsi vlaki bodo dobavljeni v dveh letih, torej do sredine leta 2022.

Do leta 2025 naj bi bil po napovedih Slovenskih železnic njihov vozni park v celoti prenovljen. Več kot nujno potrebni in nadvse dobrodošli novi vlaki imajo hitrejše pospeške in možnost hitrejšega ustavljanja. Ko bo dobavljenih vseh 52 naročenih vlakov, se bo potovalna hitrost po slovenskih železniških tirih povečala za približno 10 odstotkov.

Muzejski vozni park

Potniški vozni park slovenskih železnic sicer obsega 218 vagonov in lokomotiv. Najmlajši vlaki so, kot rečeno, stari dobrih šestnajst let, najstarejši pa so že slavili abrahama. Najstarejše elektromotorne lokomotive so v povprečju stare 44 let, dizelske pa slabih 50 in za skoraj 30 let presegajo svojo življenjsko dobo. Najmlajše izmed dizelskih garnitur so v povprečju stare 35 let in za 15 let presegajo svojo življenjsko dobo. Hkrati je v voznem parku 99 vagonov, prav tako dotrajanih in zastarelih. Večinoma so jih nabavili v prejšnjem stoletju, med letoma 1950 in 1991, le 13 jih je bilo obnovljenih v novem tisočletju, pa še to pred šestnajstimi leti. Najstarejši vagon je tako star 67 let. Življenjska doba potniških vagonov sicer znaša 20 let, a jo skoraj vsa vozna sredstva Slovenskih železnic bistveno presegajo. Zgovoren je tudi podatek, da v mednarodnem prometu lahko vozi 68 vagonov, med temi jih klimo premore le 12, razkrivajo podatki Slovenskih železnic.

Priporočamo