Še preden so zaživele vse enote avtocestne policije, vodstvo policije z ukinitvijo treh improvizira, da bo lahko med turistično sezono zagotovilo ustrezen nadzor prometa. Obetajo se tudi dolgoročni ukrepi.

Lanska vzpostavitev uprave avtocestne policije, ki se je sicer napovedovala že dlje časa, je bila očitno prenagljena in nedomišljena, saj je še poglobila kadrovski primanjkljaj prometne policije. Da bi prebrodili turistično sezono in z njo povečan promet, bodo koprski, mariborski in celjski avtocestni policisti od avgusta dalje združeni z lokalnimi postajami prometne policije. Nadzor prometa na avtocestah se s tem ne ukinja, saj bodo avtoceste pokrivali lokalni prometniki, kot so to počeli pred ustanovitvijo avtocestne policije.

Kadri problem že od vsega začetka

Po dobrem letu od ustanovitve avtocestne policijske uprave, katere vodenje je tedanji generalni direktor policije Anton Olaj zaupal svojemu predhodniku Andreju Juriču, so postopoma zaživele ljubljanska, mariborska, celjska in koprska specializirana enota, oblikovanje novomeške pa je bilo predvideno do konca letošnjega leta. Toda že od samega začetka delovanja uprave avtocestne policije, ki se je za začetek ukvarjala z nadzorom prometa na avtocestnem križu, sčasoma pa naj bi prevzela tudi preiskave kaznivih dejanj na avtocesti, je bilo jasno, da se utegne policija soočiti s kadrovskimi težavami.

Anton Olaj je zavračal očitke, da nova policijska uprava le povečuje število vodstvenih položajev in podpornega osebja, njegov namestnik Tomaž Pečjak pa je napovedal, da bodo predvidenih končnih 300 delovnih mest sprva polnili z internimi razpisi, luknje na postajah prometne policije in lokalnih policijskih postajah, ki so se napovedovale, pa bi krpali z diplomanti policijske akademije. Po naših informacijah je bil odziv na internih razpisih velik. Za marsikaterega kandidata je selitev na avtocestno policijo pomenila tudi karierni in plačni skok, saj so se večinoma z ravni (prometnih) policijskih postaj preselili na policijsko upravo, kar je za večino avtomatično pomenilo višji plačni razred. Premestitve policistov pa so hkrati v praksi pripeljale do razmer, ko niti avtocestna policija niti prometne policije niso ustrezno kadrovsko popolnjene. Po neuradnih informacijah zato ponekod same niti ne zmorejo ustreznega pokritja terena 24 ur na dan.

Delovna skupina o usodi avtocestne policije

Na generalni policijski upravi so nam v sredo pojasnili, da so bile postaje prometne policije že pred ustanovitvijo avtocestne policije v povprečju zgolj 60-odstotno zasedene. »V preteklosti smo kadrovski primanjkljaj na prometnih policijskih postajah reševali tudi s pomočjo policistov območnih policijskih postaj; ker pa tudi v teh enotah primanjkuje policistov, tak način popolnjevanja sedaj ni mogoč,« pravijo v vodstvu policije in dodajajo, da se je z ustanovitvijo avtocestne policije kadrovski primanjkljaj v prometni policiji samo še povečal. »Kaže se, da je bila odločitev, da se ustanovi avtocestna policija iz obstoječih kadrov, ki jih je že tako premalo, brez zagotovitve novih policistov nekoliko prenagljena, saj imamo zdaj na eni strani enote avtocestne policije, ki štejejo od 10 do 14 policistov (razen ljubljanska enota), na drugi pa okrnjene prometne policije, ne eni ne drugi pa ne moremo zagotoviti ustreznega nadzora. Zato skušamo to stanje popraviti.«

Premestitev policistov iz mariborske, celjske in koprske enote avtocestne policije (skupaj 36 policistov) na lokalne postaje prometne policije je začasna, kljub temu pa utegne vodstvo policije še poseči v organiziranost uprave avtocestne policije. Vršilec dolžnosti generalnega direktorja policije Boštjan Lindav bo namreč ustanovil delovno skupino, »ki bo preučila možne organizacijske rešitve za zagotovitev učinkovitega nadzora cestnega prometa na avtocestah in hitrih cestah ter hkrati ustrezno sistemsko in organizacijsko umestitev v sistem policije,« pravijo na generalni policijski upravi.

Do premeščanja avtocestnih policistov je bil na omrežju twitter že kritičen nekdanji notranji minister Aleš Hojs, revolt pa se obeta tudi na upravi avtocestne policije. Hkrati utegne do nesoglasij priti tudi zato, ker bodo premeščeni avtocestni policisti prejemali višje plačilo od lokalnih policistov, čeprav bodo opravljali povsem enako delo.

Priporočamo