Ko je Janez Pisnik leta 1998 v domači garaži v Vuzenici ustanovil svoje podjetje, takrat še s. p., ni imel veliko drugega kot roke, ki so znale popravljati, in vztrajnost, ki se je rodila iz potrebe. Po zaprtju tovarne, kjer je bil zaposlen, je prepoznal nišo v hidravliki, ki je v industriji montaže industrijskih strojev in naprav ključna, a pogosto spregledana. Tisto, kar je bilo sprva obrt z enim človekom, se je na podlagi izkušenj na področju hidravlike, hidravličnih sistemov in vzdrževanja ter dodatnega izobraževanja v dobrih dveh desetletjih razvilo v družinsko podjetje, ki danes po kompleksnosti storitev, hitrosti odziva in tehnični globini presega marsikaterega velikega konkurenta – doma in v tujini.

Leta 2017 je Janez Pisnik formaliziral strukturo podjetja z ustanovitvijo družbe z omejeno odgovornostjo ter s tem postavil temelje za profesionalizacijo in širitev. V podjetju se mu je pridružila tudi žena Viktorija Pisnik, celotna ekipa pa je do takrat narasla na šest zaposlenih. Delo je že takrat temeljilo na treh ključnih vrednotah: kakovosti, prilagodljivosti in odnosu.

Jernej Pisnik, Veronika Pisnik

Pred približno tremi leti je ustanovitelj podjetje predal dvema od svojih treh otrok: najstarejšemu Jerneju Pisniku, inženirju strojništva, in najmlajši Veroniki Pisnik, poslovni direktorici z ekonomskim znanjem. Foto: Pisnik

Največji premik pa se je zgodil leta 2022, ko je ustanovitelj skupaj z ženo Viktorijo, ki je ves čas vodila finančni del, podjetje predal dvema od treh otrok – najstarejšemu Jerneju Pisniku, inženirju strojništva, zaposlenemu v podjetju od leta 2001, in najmlajši Veroniki Pisnik, poslovni direktorici z ekonomskim znanjem. Danes sta Veronika in Jernej formalna lastnika (vsak s polovičnim lastniškim deležem). Njuni vlogi sta razdeljeni po funkcijah: Jernej je direktor in tehnični vodja, Veronika pa prokuristka in poslovna direktorica, ki skrbi za strategijo, kadre in trženje.

Pisnik na kratko

Sedež: Vuzenica

Direktor: Jernej Pisnik

Prihodki leta 2024:
2,3 milijona evrov

Indeks rasti prodaje 2019–2024: 1,70

Število zaposlenih leta 2024: 17

Dodana vrednost na zaposlenega leta 2024: 84.947 evrov

Prenos podjetja Pisnik, povedo v podjetju, ni bil zgolj formalna menjava generacij, temveč prehod v novo razvojno fazo – z močnim poudarkom na učinkovitosti, digitalizaciji in strateških partnerstvih. V zgolj enem letu je podjetje doseglo 12-odstotno rast prihodkov, v naslednjem letu (2024) pa že skoraj 50-odstotno rast prihodkov. Še bolj pomembno pa je, da so zgradili temelje za trajno konkurenčnost – od kadrovskega modela do uvedbe novih produktnih linij, pove sogovornica Veronika Pisnik.

»Stranke pridejo s težavo, Pisnik pa z rešitvijo«

Med storitve podjetja sodijo obnova cilindrov in agregatov ter odpravljanje napak na hidravličnih sistemih, montaža in remonti. Podjetje deluje kot tehnično jedro za industrijsko in mobilno hidravliko. Njihove rešitve so, povedo v podjetju, praviloma zahtevne, pogosto edinstvene: stranke pridejo s težavo, Pisnik pa z rešitvijo. Cilindri, cevi, agregati večinoma nastajajo po meri – naročniku je prilagojenih okoli 40 odstotkov njihovih proizvodov. Poleg proizvodnje in servisa so tudi zastopniki dveh uglednih nemških blagovnih znamk, Indunorm in Stauff, kar jim omogoča dostop do kakovostnih komponent, ki jih tudi sami vgrajujejo.

Vizija podjetja, kot pravi Veronika Pisnik, tudi s prenosom med generacijama ostaja preprosta, a izjemno trdna: kakovost, prilagodljivost, rast. S tem želijo postati prva izbira za hidravliko v Sloveniji, še bolj utrditi prisotnost v Avstriji in Nemčiji ter razširiti prepoznavnost blagovne znamke Pisnik tudi na domačem trgu. V prihodnosti želijo ponuditi še več produktov z visoko dodano vrednostjo, izboljšati digitalno podporo procesom, povečati učinkovitost ter ostati podjetje, kjer vsak zaposleni ve, kaj dela in zakaj to dela dobro.

Njihova konkurenčna prednost: sposobnost prilagajanja

Edinstvena moč podjetja je sposobnost prilagajanja. Gre za popolno nasprotje serijske proizvodnje: vsaka komponenta, vsak izdelek je del rešitve, razvite skupaj z naročnikom. Prav zato Pisnik po besedah sogovornice deluje na področjih, kjer konkurenca pogosto odpove. Kupci so večinoma gozdarska podjetja, industrijski obrati, komunalna podjetja in specializirani serviserji. V minulem letu je podjetje skoraj polovico prihodkov (46,37 odstotka) ustvarilo na tujih trgih, zlasti v Avstriji in Nemčiji.

Zaradi njihove majhnosti je komunikacija neposredna, odzivnost pa, kot pravi poslovna direktorica, osupljiva. »Za stranko naredimo cev v eni uri, medtem ko konkurenca potrebuje več dni,« pove Veronika Pisnik. »Mi ne prodajamo izdelka, ampak rešujemo problem,« dodaja.

V zadnjih letih so sodelovali z več kot 600 različnimi kupci, od leta 2024 uvajajo nov produktni program s švedskimi obrabnimi deli (Borox), širijo zastopstva, sodelujejo z lokalnimi in tujimi dobavitelji ter načrtujejo združitev poslovnih enot v enoten objekt, kar bo še dodatno izboljšalo logistiko in stroškovno učinkovitost.

Med najbolj finančno učinkovitimi malimi podjetji

Posebno pozornost velja nameniti njihovim poslovnim rezultatom. V letu 2024 so dosegli 2,26 milijona evrov prihodkov, kar je 46 odstotkov več kot leto prej, denarni tok iz poslovanja (EBITDA) pa je v istem letu znašal dobrih 660.000 evrov, s čimer se uvrščajo med finančno najučinkovitejša mala podjetja v regiji. Njihova strategija po besedah poslovne direktorice temelji na lastnem kapitalu, brez posojil, pri čemer od 40 do 50 odstotkov dobička letno reinvestirajo.

Za stranko naredimo cev v eni uri, medtem ko konkurenca potrebuje več dni.

Veronika Pisnik, poslovna direktorica podjetja Pisnik

Trenutno v podjetju napore vlagajo tudi v povečanje prepoznavnosti in prisotnosti na slovenskem trgu. Tržni delež domačega v primerjavi s tujimi trgi se je sicer lani v primerjavi s predlani povečal za 13 odstotkov. Med strateškimi cilji izpostavljajo povečanje izvoza ob hkratni rasti slovenskega trga in razširitev na nove segmente (na primer obrabni deli, programska podpora).

»Trajnost za nas pomeni učinkovitost«

V podjetju, kot pravijo, sledijo sodobnim trendom v panogi, se izobražujejo, stalno spremljajo trge, pojav novih produktov in podjetij. Trenutno so tako denimo v postopku investicije v igrišči ​za igranje padla (pri čemer sodelujejo z občino Dravograd), saj je po teh površinah veliko povpraševanja, hkrati pa to pomeni diverzifikacijo portfelja njihovih storitev.

Pohvalijo se tudi z izjemno nizko fluktuacijo kadrov, kar po besedah Veronike Pisnik potrjuje, da gre za zdravo delovno okolje. Povprečna plača v podjetju je bila v lanskem letu denimo slabih 2700 evrov bruto. Novi sodelavci so deležni mentorstva, zaposleni sodelujejo v zunanjih izobraževanjih, mnogi zaposleni pa prihajajo z lokalnih šol. Povezani so s šolo za strojništvo in višjo strokovno šolo v bližini, pri čemer mladim ponujajo prakse in sodelovanje z mentorji. Zavedajo se tudi, da je za dolgoročno rast ključno vlaganje v znanje, zato je tudi poslovna direktorica sama trenutno v procesu pridobivanja magistrske izobrazbe iz računovodstva, direktor Jernej Pisnik pa se prav tako nenehno dodatno izobražuje doma in v tujini.

podjetje Pisnik

Pohvalijo se tudi z izjemno nizko fluktuacijo kadrov, kar po besedah Veronike Pisnik potrjuje, da gre za zdravo delovno okolje. Foto: Pisnik

Z vidika trajnostne naravnosti Veronika Pisnik poudarja dolgoročno poslovno strategijo podjetja, ki združuje energetsko učinkovitost, premišljeno rast in tehnološko optimizacijo. Podjetje po njenih besedah vlaga v sodobne, okolju prijazne tehnologije ter stremi k čim večji energetski neodvisnosti – tako s prehodom na ogrevanje z lesnimi sekanci kot z investicijo v sončno elektrarno. »Načrtujemo tudi dodatno optimizacijo logistike s selitvijo poslovnih enot na eno lokacijo, kar bo prispevalo k zmanjšanju transportnih poti in boljšemu izkoristku virov,« pravi sogovornica. »Trajnost za nas pomeni tudi učinkovitost – tako v rabi virov kot v odzivnosti,« dodaja. Z zmanjševanjem nepotrebnih zamud in optimizacijo procesov podjetje po njenih besedah živi trajnost v praksi.

Njihov pristop proizvodnje produktov po meri kupcev zmanjšuje serijsko proizvodnjo in spodbuja izdelavo le tistega, kar dejansko ustreza potrebam uporabnikov – kar posledično zmanjšuje porabo materialov in podaljšuje življenjsko dobo sistemov. Velik poudarek je torej, pojasnjuje Veronika Pisnik, na rešitvah z dolgo življenjsko dobo in prilagajanju vsakemu naročniku.

Priporočamo