Potem ko je Nova Ljubljanska banka aprila pridobila soglasje Evropske centralne banke, da se lahko ukvarja z lizinškimi posli, je proti koncu maja ustanovila družbo NLB Lease&Go z ustanovitvenim kapitalom v višini treh milijonov evrov. Za direktorja NLB Lease&Go je bil imenovan Andrej Pucer, ki je v preteklosti vodil NLB Leasing; ko se je začel njegov likvidacijski postopek, pa je postal eden od dveh likvidacijskih upraviteljev.

Z lizinškimi posli se je NLB začela ukvarjati pred tremi desetletji. Toda v zameno za državno privatizacijo NLB v višini 1,55 milijarde evrov leta 2013 je bila poleg privatizacije NLB evropski komisiji med drugim dana zaveza o omejevanju lizinških poslov. Od leta 2013 dalje je NLB Leasing portfelj naložb zniževal in začel ukinjati hčerinske družbe na trgih jugovzhodne Evrope.

Pred začetkom prodajnega postopka aprila 2016 je NLB Leasing v letu 2015 realiziral za 89,7 milijona evrov novih naložb, pri čemer je na financiranje osebnih odpadlo 68 odstotkov, na financiranje komercialnih vozil 26 odstotkov, na financiranje opreme pa šest odstotkov. Tržni delež NLB Leasinga, merjen po nabavni vrednosti naložb, je leta 2015 znašal 6,4 odstotka, s čimer se je med lizinškimi družbami na slovenskem trgu uvrstil na peto mesto. V letu 2016 se je obseg realiziranih naložb nekoliko povečal, na dobrih 93 milijonov evrov.

Likvidacija in ustanovitev novega lizinga

Ker so bile v prodajnem postopku pridobljene ponudbe prenizke, so se v NLB odločili, da bodo zavezo do evropske komisije izpolnili s prostovoljno likvidacijo NLB Leasinga. Ta se je začela v začetku leta 2018. Z začetkom likvidacije so vse pogodbe s strankami ostale v veljavi, novih poslov pa lizinška družba ni sklepala. Od leta 2008 dalje je sicer NLB Leasing posloval v rdečih številkah, pri čemer je po zadnjih javno dostopnih podatkih leta 2016 ustvaril 18,3 milijona evrov izgube. Tolikšno izgubo so v NLB Leasingu utemeljili z »dodatno oblikovanimi popravki vrednosti terjatev ter oslabitve naložbe v hčerinsko družbo Optima Leasing Zagreb v likvidaciji«.

Po pojasnilih NLB bo novoustanovljena lizinška družba ponujala lizing premičnin, torej osebnih in tovornih vozil, avtobusov ter kmetijske in gradbene mehanizacije tako pravnim kot fizičnim osebam. Storitvam financiranja premičnin bodo dodane tudi storitve zavarovanja, ukvarjati pa se nameravajo tudi s poslovnim najemom vozil z vključenimi vsemi pripadajočimi storitvami uporabe vozila. V začetni fazi bo imel NLB Lease&Go poslovalnice v večjih slovenskih mestih, kasneje pa je načrtovana širitev na druge trge jugovzhodne Evrope.

Izpolnitev zadnje zaveze

Prodaja NLB Vite je predstavljala izpolnitev zadnje zaveze NLB do evropske komisije zaradi zamude pri privatizaciji. Pogodba med tedanjimi lastnikoma – NLB in KBC Insurance – ter Savo Re je bila pod odložnimi pogoji sklenjena lani decembra. Ti so se v celoti izpolnili, tako da se je prodajni postopek lahko zaključil pred dnevi. Po pojasnilih Save RE bo NLB Vita tudi v prihodnje nadaljevala dolgoročno partnerstvo z NLB, saj ji bo ta zagotavljala primarno prodajno pot. Za Zavarovalno skupino Sava je krepitev partnerstev z bankami in razvoj potenciala te prodajne poti za trženje zavarovalnih produktov ena od pomembnih strateških usmeritev.

Na področju življenjskih zavarovanj je imela NLB Vita, ki sta jo NLB in KBC ustanovili leta 2003, konec lanskega leta 15,7-odstotni tržni delež, s čimer je bila na slovenskem trgu tretja največja življenjska zavarovalnica. V preteklem letu je NLB Vita obračunala za 84,6 milijona evrov bruto premij, kar v primerjavi z letom 2018 predstavlja desetodstotno rast. Od te vsote je bilo obračunanih 80,4 milijona evrov življenjskih zavarovanj. Ocenjena bilančna vsota je konec lanskega leta znašala 557 milijonov evrov, kar je bilo za dobrih 21 odstotkov oziroma skoraj 100 milijonov evrov več kot leto pred tem. Čisti dobiček NLB Vite se je lani povečal za osem odstotkov, na približno devet milijonov evrov.

Priporočamo