Uroš Čufer, finančni minister v času vlade Alenke Bratušek, z nakupi terjatev do podjetij, ki so se znašla v finančni stiski, kuje visoke dobičke – bodisi za tuj bodisi za svoj račun. Kot predstavniku britanskega finančnega sklada Anacap Financial Partners mu je v preteklih letih uspel nakup okoli deset odstotkov terjatev do trgovske verige Tuš in nakup več Tuševih trgovskih centrov. Pred nekaj tedni je Anacap s povezanimi osebami v postopku prisilne poravnave prevzel družbo Livar, eno največjih slovenskih livarn. Pred dnevi pa je podjetju ECP Tactical Opportunities, v katerem je Čufer polovični lastnik, polovico pa obvladuje turški državljan Ugur Yildirim, ki prav tako sodeluje z Anacapom, uspelo pridobiti stoodstotni lastniški delež v družbi SG Automotive iz Slovenskih Konjic. Doslej je bil 60-odstotni lastnik SG Automotive Robert Grah, 40-odstotnega pa je obvladovala Romana Hoić.

Način pridobitve lastništva v SG Automotive, katerega ključni program predstavlja proizvodnja elektronike za avtomobilsko industrijo, je bil podoben kot v Livarju – z odkupom terjatev do družbe s precejšnjim diskontom in njihovo pretvorbo v lastniški kapital družbe.

Razvlečena prisilna poravnava

V letu 2018 je skupina SG Automotive ustvarila skoraj 60 milijonov evrov konsolidiranih prihodkov od prodaje in 3,5 milijona evrov čistega dobička. Toda poslovanje družbe je bilo v celoti financirano z dolžniškimi viri, kapital pa je bil negativen. V letu 2019 se je prodaja občutno znižala, finančne težave so se kopičile, Abanka pa SG Automotive ni hotela reprogramirati večmilijonskega posojila. Zaradi neobvladljivih finančnih težav so proti koncu leta 2019 v družbi sprožili postopek prisilne poravnave. Ker je več upnikov iz Slovenije in tujine tej odločitvi na sodišču oporekalo, se je postopek precej zavlekel.

O predlogu prisilne poravnave so upniki odločali šele letos poleti. Navadni, torej nezavarovani upniki, ki so prijavili za 16,9 milijona evrov terjatev, pri čemer se bodo morali odpovedati 70 odstotkom terjatev, so prisilno poravnavo podprli z 72,5-odstotno večino. V razredu zavarovanih terjatev so imeli upniki za 4,1 milijona evrov terjatev z glasovalnimi pravicami, prisilno poravnavo pa so podprli z 98,59 odstotka glasov. Tako med navadnimi kot ločitvenimi upniki je imel glavno besedo EPC, ki je, kot smo že omenili, v lasti Čufarja in Yildirima. Kot je povedal Čufer, so terjatve med postopkom prisilne poravnave odkupovali tako od navadnih kot ločitvenih upnikov. S pretvorbo štirih milijonov evrov kupljenih terjatev je EPC postal stoodstotni lastnik SG Automotive.

Med terjatvami, ki jih je kupil EPC, so bile tudi terjatve srbske družbe Grah Automotive v višini dobrih petih milijonov evrov; v prisilni poravnavi so bile priznane v višini štirih milijonov evrov. Te terjatve so bile mesec pred začetkom prisilne poravnave SG Automotive prenesene na družbo DPDS iz Ivančne Gorice, so poročale Finance. S tem je DPDS v prisilni poravnavi SG Automotive pridobil mesto v upniškem odboru, kar je zmotilo Abanko, ki je zoper takšno odločitev vložila ugovor. Zatrjevala je, da je šlo za navidezen prenos terjatev. Preden je bil sodni postopek pravnomočno zaključen, je DPDS marca lani od pogodbe odstopil. Že naslednji dan je novi lastnik terjatev postal EPC. Zanje je plačal le sto evrov!

Grah ostaja direktor

Kot je za Dnevnik povedal Čufer, je bil posel nakupa terjatev od podjetja Grah Automotive sestavljen iz dveh delov. »Prvi del je predstavljal plačano kupnino za terjatve do SG Automotive, ki je bil v času nakupa terjatev tik pred stečajem oziroma je zanj obstajala 95-odstotna verjetnost. Drugi del kupnine, ki še ne bi bil izplačan, pa je vezan na uspešnost poslovanja SG Automotive.« Čufer je dejal, da namerava ostati dolgoročni lastnik SG Automotive in da bo Grah še naprej ostal direktor. »Nihče od naju z Yildirimom nima izkušenj v avtomobilski industriji. Ker se Grah spozna na tehnično področje in komercialo, midva pa na finance, smo si komplementarni.«

Iz zadnjega mesečnega poročila o poslovanju SG Automotive je razvidno, da se družba tako kot številni drugi proizvajalci za avtomobilsko industrijo spopada s pomanjkanjem delov za proizvodnjo (polprevodnikov), kar vpliva na doseganje prihodkov. V oktobru so ustvarili 1,3 milijona evrov prihodkov od prodaje, imeli pa so za 2,1 milijona evrov naročil. V prvih desetih mesecih letošnjega leta je prodaja znašala 14,93 milijona evrov, kar je bilo za devet odstotkov več kot v enakem obdobju lani. V omenjenem obdobju se je denarni tok iz poslovanja (EBITDA), ki kaže, koliko sredstev družbam ostane za izplačilo posojil, naložbe in izplačilo dobičkov lastnikom, na medletni ravni povečal za štiri odstotke, na 910.000 evrov.

Priporočamo