Skrbni pregledi poslovanja naj bi se začeli že v prihodnjih tednih, po ocenah glavnega izvršnega direktorja Avtotehne Romana Grošlja pa naj bi "postopek vstopa strateškega partnerja trajal nekaj mesecev". Kakšen lastniški delež Swatycometa bo Avtotehna prodala strateškemu partnerju, še ni znano, saj naj bi to odločitev sprejeli šele po izbiri bodočega partnerja. V Avtotehni, ki jo lastniško obvladujeta predsednik njenega upravnega odbora Jordan Kocjančič in velenjski poslovnež Tomaž Ročnik, sicer zatrjujejo, da so se za ta korak odločili izključno zaradi izraženega interesa nekaterih strateških investitorjev. Toda po nekaterih informacijah Avtotehno v prodajo svoje največje naložbe sili zlasti visok finančni dolg, ki je začel strmo naraščati tik pred izvedbo menedžerskega prevzema.
Po podatkih s konca leta 2010 ima namreč Avtotehna že za kar 95 milijonov evrov finančnih obveznosti, celotna skupina pa še dodatnih 35 milijonov evrov več. Okoli tretjina finančnega dolga Avtotehne izvira prav iz prevzema Cometa in Swatyja, za katera so skupno odšteli okoli 35 milijonov evrov. Avtotehna je doslej odplačala okoli deset milijonov evrov stroškov prevzema, pri čemer okoli pet milijonov evrov z dividendami, 2,5 milijona evrov prek prodaje Swatyjevih delnic Cometu, nekaj več kot dva milijona evrov pa prek posojil. Koliko dividend je Swatycomet lani izplačal Avtotehni, Grošelj ni želel razkriti, prav tako ne, koliko znaša trenutni finančni dolg Avtotehne. "Skupina Avtotehna v celoti obvladuje finančna tveganja," je bil kratek.
Za zavarovanje posojil je morala Avtotehna po neuradnih informacijah sicer zastaviti že glavnino svojega premoženja. Že ob združitvi Swatyja in Cometa je morala za posojilo NLB v višini nekaj manj kot šest milijonov evrov zastaviti tudi Swatycomet, vendar za zdaj ni znano, ali jim je to posojilo že uspelo odplačati.
matjaz.polanic@dnevnik.si