Študija je tudi pokazala, da se je Nemčija glede na dobičke in prihodke odrezala najslabše od vseh držav, ki štejejo med avtomobilske proizvajalke, poroča Deutsche Welle.

Dobiček iz poslovanja (EBIT), torej pred obrestmi in davki, je pri največjih nemških proizvajalcih BMW, Volkswagen in Mercedes-Benzu v tretjem letošnjem četrtletju (julij-september) padel za skoraj 76 odstotkov, navaja EY. Prodaja in prihodki so sicer stabilni, vendar pa so se močno dvignili stroški proizvodnje in poslovanja, padel pa je dobiček od prodaje.

Tudi zunaj Nemčije avtomobilski industriji v povprečju ne gre najbolje. Pri devetnajstih največjih svetovnih proizvajalcih je EBIT padel za 37 odstotkov in je najnižji od leta 2018. navaja EY. Med razlogi so zmanjšano povpraševanje, carine, neugodni menjalni tečaji ter velike naložbe industrije v električna vozila. Poleg tega vlada na avtomobilskem trgu izjemna konkurenca. »Globalna avtomobilska industrija je v globoki krizi, nemški proizvajalci pa še posebej trpijo,« je za Deutsche Wllle ocenil Constantin Gall iz podjetja EY.

Nemške proizvajalce tepe tudi odločitev Evropske unije o postopni prepovedi vozil z dizelskimi in bencinskimi motorji. Proti njej so nastopili ostro in, kot kaže, uspeli. V torek bo evropska komisija objavila nove smernice in po napovedih naj bi prepoved omilila.

Priporočamo