Zgodba podjetja ROSI Teh je zgodba o priložnosti, zaznani skozi prakso. Njena osrednja figura je Roman Mikolič, podjetnik, ki je pot začel v majhnem domačem prostoru in z jasnim spominom na svoj prvi cilinder, ki ga je kot srednješolec kupil za 7000 tolarjev. Iz skromnih začetkov se je razvil eden ključnih akterjev na področju kmetijske in industrijske hidravlike v Sloveniji in širše.

Leta 2010 je Roman Mikolič ustanovil s. p., leta 2016 pa se je podjetje preoblikovalo v ROSI Teh, d. o. o. V istem letu je ustanovil tudi hčerinsko podjetje Agritehnika, ki danes ponuja več kot 60.000 rezervnih delov za traktorje in traktorske priključke, dve leti kasneje pa je podjetje odprlo še podružnico ROSI Hidravlika v Bosni in Hercegovini.

Rosi Teh

Osnovna dejavnost podjetja je trgovinska, vendar se podjetje vztrajno razvija tudi v smeri večje lastne proizvodnje. Foto: ROSI Teh

Podjetje danes ponuja celovite rešitve s področja kmetijske in industrijske hidravlike – od trgovine s hidravlično opremo in rezervnimi deli, kot so cilindri, črpalke, ventilski sistemi, hidravlični agregati, volanski sistemi in cevni sklopi, do sestave, dogradnje in svetovanja. Okoli 80 odstotkov prihodkov ustvarijo s prodajo, preostanek prihodkov pa s storitveno dejavnostjo. Osnovna dejavnost podjetja je torej trgovinska, vendar se podjetje vztrajno razvija tudi v smeri večje lastne proizvodnje. Njihova specializacija je nišna – ciljno naslovljena na končne uporabnike, predvsem kmete, ki jih direktor podjetja dobro razume in spoštuje.

»Zanesljiv partner, ki zna prisluhniti«

Poslanstvo podjetja je torej usmerjeno v zagotavljanje celovite, dostopne in kakovostne hidravlične rešitve končnim uporabnikom, ki so predvsem manjša podjetja in kmeti. »Biti zanesljiv partner, ki zna prisluhniti, svetovati in rešiti problem,« poslanstvo podjetja povzame direktor in lastnik podjetja Roman Mikolič. In prav razumevanje končnih uporabnikov je po njegovih besedah konkurenčna prednost podjetja. Medtem ko konkurenca pogosto razmišlja industrijsko, v ROSI Teh razmišljajo praktično, pravi direktor. Razumejo namreč, kaj pomeni cenovna občutljivost uporabnika, zato ponujajo dostopne, a tehnično zanesljive rešitve. Njihov pristop je premišljen, učinkovit in »kmečko pameten«, pravi sogovornik.

ROSI Teh na kratko

Sedež: Poljčane

Direktor: Roman Mikolič

Prihodki leta 2024:
6,3 milijona evrov

Indeks rasti prodaje 2019–2024: 2,54

Število zaposlenih leta 2024: 15

Dodana vrednost na zaposlenega leta 2024: 107.132 evrov

Tak pristop je po njegovih besedah tudi ključni razlog za nadpovprečno rast podjetja. V letu 2024 so njihovi prihodki dosegli okoli 6,3 milijona evrov, kar pomeni skoraj 30-odstotno rast glede na leto 2023, ko so ustvarili slabih 4,9 milijona evrov. Vse investicije, vključno z novo lokacijo in elektronskim skladiščem, so financirali z dolgoročnim posojilom, ki so ga že odplačali, in lastniškim sofinanciranjem. ROSI Teh poleg tega sodi v vrh finančno najučinkovitejših podjetij v svoji panogi, kar potrjuje tudi njihova bonitetna ocena AA+. Ob tem po besedah direktorja ohranjajo visoko povprečno bruto plačo zaposlenih (2746,16 evra) in 20-odstotne nagrade za uspešnost, brez fluktuacije kadra – kar je, dodaja Mikolič, v industriji redkost.

Roman Mikolič, Rosi Teh

Direktor podjetja ROSI Teh Roman Mikolič se, kot pravi, redno udeležuje sejmov in strokovnih dogodkov po Evropi. V tujini pogosto najde rešitve, ki jih nato v Sloveniji implementira prvi. Foto: ROSI Teh

Glavni fokus podjetja ostaja področje hidravlike, kjer so med vodilnimi na slovenskem trgu: v segmentu hidravličnih cilindrov namreč dosegajo 70-odstotni tržni delež. Usmerjeni so tudi v širitev na evropske trge, pri čemer že danes zunaj Slovenije dosegajo 60 odstotkov prihodkov, največ na Hrvaškem in v Avstriji (po 20 odstotkov), sledijo Nemčija, Finska, Italija in Francija. Dolgoročno so usmerjeni tudi v povečevanje deleža lastnih produktov, s čimer bi izboljšali tudi nadzor nad kakovostjo, zmanjšali odvisnost od dobaviteljev in povečali marže. To je strateška poteza, ki pomeni prehod iz trgovskega v razvojno-proizvodni model, s poudarkom na diferenciaciji in nadgradnji storitvene komponente, pravi direktor podjetja. Do zdaj so razvoj izdelkov po njegovih besedah večinoma izvajali z zunanjimi partnerji. Zadnja leta pa postopoma gradijo tudi pogoje za povečanje lastnega razvoja in lastne proizvodnje, predvsem v segmentu hidravličnih cilindrov in sestavnih delov.

Selitev in rekordni prihodki

Med najpomembnejšimi mejniki poslovanja Roman Mikolič izpostavlja lansko selitev v novi poslovni objekt v Poljčanah, kjer so vzpostavili sodobno in delno avtomatizirano elektronsko skladišče, optimizirali poslovne procese in ustvarili pogoje za nadaljnjo rast. V istem letu je podjetje doseglo rekordne prihodke v višini 6,34 milijona evrov, s čistim dobičkom dobrih 661.000 evrov.

Vizija podjetja je ustvariti prepoznavno evropsko podjetje z visokim deležem lastnega razvoja in proizvodnje, navzoče na vseh evropskih trgih. Do konca leta 2025 želijo s prodajo prodreti v vse evropske države.

Pomemben del razvoja podjetja je tudi vzpostavljena razpršena mreža dobaviteljev, od katerih jih približno 60 odstotkov prihaja iz Italije, preostali pa iz Turčije, Nemčije, Hrvaške in Avstrije. Slovenija pri nabavi predstavlja manj kot odstotek, saj za potrebe podjetja po besedah Mikoliča domači trg ne ponuja ustreznega nabavnega potenciala. Pri dobavi po njegovih besedah zavestno skrbijo tudi za to, da niso odvisni od posameznega vira, zato imajo za vse ključne komponente vsaj enega alternativnega dobavitelja, kar jim omogoča zanesljivo in nemoteno oskrbo tudi v manj stabilnih tržnih razmerah.

Rosi Teh

Foto: ROSI Teh

Na področju trženja je podjetje močno digitalno usmerjeno, denimo prek spletne trgovine, katalogov in preglednega nabora izdelkov, ki jih uporabljajo tudi konkurenti. Marketinški proračun v podjetju predstavlja približno pet do deset odstotkov prihodkov, osredotočen pa je predvsem na digitalne kanale.

Vizija: postati prepoznavno evropsko podjetje

V podjetju je po zadnjih podatkih zaposlenih 20 ljudi, od tega jih je deset v podjetju že od leta 2016, kar pomeni, da se je polovica ekipe oblikovala v zgodnjih fazah rasti – skupaj z direktorjem Romanom Mikoličem. Slednji, kot pravijo v podjetju, ni zgolj ustanovitelj in lastnik, ampak glavni motor podjetja, ki skrbi za nabavo, strateški razvoj in stike z dobavitelji. Njegov sin, danes še mladoleten športnik, medtem v njihovi podjetniški viziji že simbolično nastopa kot potencialni naslednik.

Vizija podjetja je ustvariti prepoznavno evropsko podjetje z visokim deležem lastnega razvoja in proizvodnje, navzoče na vseh evropskih trgih. Do konca leta 2025 želijo s prodajo prodreti v vse evropske države, slovenski trg, ki danes predstavlja 40-odstotni delež, pa bo v skladu z njihovimi cilji predstavljal le še 20 odstotkov prodaje. Pomemben del dolgoročne vizije je tudi cilj 70 odstotkov lastnih proizvodov.

Družbena odgovornost pomeni odgovorno poslovanje

Pri ROSI Teh družbeno odgovornost razumejo predvsem kot odgovorno poslovanje – do zaposlenih, partnerjev in širše skupnosti. Podjetje po besedah direktorja posluje brez dolgov, obveznosti poravnava pred rokom in nikoli ne tvega več, kot si lahko privošči. To ni le njegova finančna filozofija, pravi, temveč tudi praktičen prispevek k stabilnosti poslovnega okolja. Z lokalnim okoljem se med drugim povezujejo tako, da podpirajo gasilska društva in druge organizacije. Prizadevajo si tudi za prenos znanja v lokalno okolje: sodelujejo s tehniškimi šolami, ponujajo štipendije in organizirajo mentorstvo. Formalnih programov za izobraževanje v njihovi panogi skoraj ni, zato v ROSI Teh znanje pogosto nadgrajujejo sami.

Priporočamo