Gorazd Prah, sodelavec največjega zaposlitvenega portala pri nas MojeDelo.com, se je tako na celodnevnem seminarju Zavoda mladi podjetnik posvetil predvsem drugi strani, zaposlovalcem, ki po njegovem mnenju prepogosto premalo povedo o razpisanem delovnem mestu. To je lahko razlog, da ne najdejo primernega sodelavca, pravi Prah, ki delodajalcem močno odsvetuje tudi prepuščanje izbora kadra zaposlitvenim agencijam.
"Tako zaposlovalec kot iskalec zaposlitev morata vedeti, kaj hočeta," poudarja Gorazd Prah. In dobro je, da delodajalec pri objavi zaposlitvenega oglasa to tudi jasno pove. Delodajalec, ki v oglasu objavi zgolj osnovne pogoje za zasedbo delovnega mesta, ti pa določajo le stopnjo izobrazbe in delovne izkušnje, prejme mnogo več prošenj za zaposlitev, kar ga odvrne od nadaljnje selekcije, saj nima ne časa ne volje, da bi pregledal vse prošnje. Tako podjetje sploh ne izbere novega sodelavca ali pa izbor prepusti zaposlitveni agenciji, kar se kasneje lahko izkaže za napačno in tudi precej drago potezo, saj mora zaradi neustreznega kandidata postopek iskanja kadra v celoti ponoviti. "To delodajalca stane od 4000 do 6000 evrov," pravi Prah.
V procesu iskanja novih sodelavcev se je tako začela razvijati predselekcija, s katero prispele prošnje za zaposlitev filtrira že zaposlitvena agencija in s tem podjetju olajša nadaljnji izbor. Vendar pa Prah podjetjem vseeno svetuje, naj v zaposlitvenem oglasu kandidatom ponudijo čim več informacij o delovnem mestu, zahtevah in pričakovanjih, pa tudi o višini plačila. "95 odstotkov delodajalcev v oglas ne želi zapisati višine plače, ker se bojijo konkurence. Večina jih tudi navaja premalo podatkov, da bi se kandidati lažje odločili za prijavo," pojasnjuje Prah in nadaljuje, da ravno zaradi tega na koncu prejmejo več sto prijav na delovno mesto.
"Oglasi, ki vsebujejo več informacij, delujejo bolje. Zaposlovalci res dobijo manj prijav, a so te bolj ustrezne," opaža Prah in ob tem navaja primer novomeške Infotehne, kjer so objavi oglasa priložili za štiri strani podatkov o delu, ki bo čakalo novega sodelavca. "Ko je potekel rok za prijavo na razpis, si nihče ni upal poklicati v podjetje, ko pa se je kdo le opogumil in poklical, so bili zelo veseli. Prijavilo se je le sedem kandidatov, zaposlili pa so kar dva," je povedal Prah, prepričan, da takšni delodajalci ponujajo kariero, ne le zaposlitve.