V kratkem lahko pričakujemo konec prevzema družbe Ceneje, ki upravlja portal ceneje.si, enega največjih slovenskih primerjalnikov cen v spletnih trgovinah, delujočega od leta 2005. Prevzela jo bo češka družba Sully System, katere 40-odstotni lastnik je prek družbe PPF najbogatejši Čeh Peter Kellner.

S 76-odstotnim lastniškim deležem je največji lastnik družbe Ceneje Željko Radilović. Ta kupčije še ni želel komentirati. Do oktobra 2014, ko je bila ustanovljena družba Ceneje, je istoimenski portal upravljala družba Preskok, v kateri ima Radilović stoodstotni lastniški delež. Preskok se sicer ukvarja z nakupi in prodajo vozil na veliko po državah EU, Skandinaviji in nekaterih državah zunaj EU, leta 2016 pa je ustvaril 105 milijonov evrov prometa.

Prek nizozemske družbe že lastniki trgovine Mimovrste

Sully System, katerega lastnika sta poleg PPF še Rockaway Capital in EC Investment, je leta 2016 izpeljal 200 milijonov evrov vreden prevzem nizozemske družbe Netretail Holding. Ta ima med drugim v lasti eno od največjih slovenskih spletnih trgovin Mimovrste in več spletnih trgovcev v državah vzhodne Evrope.

Vse podrobnosti prodaje družbe Ceneje naj bi bile sicer dogovorjene, zeleno luč za prevzem pa mora dati še agencija za varstvo konkurence (AVK). Ceneje ima na Hrvaškem v lasti družbo sMind, ki se je do leta 2016 imenovala tako kot istoimenski portal Jeftinije. Srbski (idealno.rs) in bosanski primerjalnik cen (idealno.ba) pa upravlja kar slovenska družba Ceneje.

Kako so poslovali lani, direktor družbe Ceneje Darko Dujič ni želel natančneje razkriti, povedal pa je, da se nadaljujeta uspešen razvoj in rast iz preteklih let. Leta 2016 je družba Ceneje dosegla 1,16 milijona evrov prihodkov, pri čemer je čisti dobiček znašal skoraj 300.000 evrov. Na svojih štirih portalih vključuje ponudbe več kot tisoč trgovcev v regiji, s skoraj dvema milijonoma dnevno aktivnih ponudb. Upravlja tudi informativni izobraževalni portal Shopper’s Mind. S ciljem povečanja zaupanja potrošnikov v spletno nakupovanje je Ceneje pred dvema letoma razvil produkt certified shop – edino oznako zaupanja za spletne trgovce s preverjanjem zadovoljstva kupcev in tehnično analizo trgovine, je dejal Dujič.

Več kot 400 milijonov evrov ustvarjenih s spletno trgovino

Po njegovih pojasnilih je trg spletnega nakupovanja v Sloveniji v naglem vzponu, indeks rasti, ki ga izračunava Statistični urad RS, pa že tri leta zapored kaže od 30- do 40-odsotno letno rast spletne trgovine. »Ob tej eksponentni rasti so slovenska podjetja s spletno prodajo lani ustvarila vsaj 400 milijonov evrov oziroma okoli štiri odstotke celotne vrednosti ustvarjenega prihodka v trgovini na drobno,« je dejal Dujič. Poudaril je, da je za celovitejšo sliko treba upoštevati nakupe v tujih spletnih trgovinah. Delež nakupov v nekaterih kategorijah na spletu znaša 20 odstotkov in več, potrošniki pa aktivno nakupujejo v vedno več različnih, tudi zelo tradicionalnih kategorijah.

Po Dujičevem prepričanju ima spletna trgovina ogromne možnosti za rast, toda hkrati lahko pomeni veliko breme in izziv tradicionalnim trgovcem. »Predvsem zaradi nezadostnega usmerjanja poslovanja v ta segment, neznanja upravljanja procesov in mednarodne konkurence.« V pred dnevi objavljenem poročilu multinacionalke Delloite »Globalna moč maloprodaje« je navedeno, da fizične trgovine ne izginjajo, kar potrjuje ugotovitev, da 90 odstotkov prodaje še vedno poteka tam. Kljub temu postaja vse očitneje, da sta ključnega pomena uporabniška izkušnja udobja in možnost izbire iz večje palete blagovnih znamk, ki jih omogoča nakup prek spleta, ugotavljajo v Delloitu. 250 največjih maloprodajnih verig je sicer leta 2016 skupno ustvarilo več kot 4,4 bilijona dolarjev prihodkov, kar na letni ravni predstavlja rast za dobre štiri odstotke.

Priporočamo