»V zadnjem času pogosto slišim od občanov, da je celo mesto postalo gradbišče. Seveda je to mišljeno kot kritika. Sam takšno kritiko z veseljem zavračam, saj to pomeni le, da dobro delamo. Vesel sem, da nam je uspelo zagnati večji investicijski cikel, ki ga brez sodelovanja z državo ne bi bilo,« je povedal celjski župan Matija Kovač ob položitvi temeljnega kamna pri mostu čez Voglajno na Teharski cesti. S to gesto so v Celju simbolično zaznamovali izvajanje več ključnih projektov za zmanjšanje poplavne ogroženosti knežjega mesta, nad katerimi bedita tako občina kot Direkcija RS za vode, ki deluje pod okriljem ministrstva za naravne vire in prostor.
»Trenutno v Celju izvajamo pet projektov iz Načrta za okrevanje in odpornost (NOO), ki so skupaj vredni 25 milijonov evrov,« je napovedal minister Jože Novak, ki je ob tem poudaril pomen angažiranosti tako županov kot občin, ki so vpletene v te velike projekte. »Poleg tega potekajo trije projekti iz NOO nižje ob Savinji v občini Laško v vrednosti skoraj 21 milijonov evrov,« je še razkril Novak. Dodal je, da so vsi ukrepi usmerjeni v trajne rešitve, ki bodo odporne proti podnebnim spremembam. Ena teh rešitev je tudi novi most čez Voglajno pri nekdanji tovarni Toper v Celju, ki ga bodo zgradili v prihodnjih mesecih. »Dve milijardi in pol je dala država za obnovo in ta denar intenzivno porabljamo. Pripravljene je še več dokumentacije, kot smo upali, da je bo. Zdaj se je v celoti zagnal tudi vodarski del. Denar se nič več ne porablja zgolj za vzdrževanje, temveč smo po 30 letih zagnali investicijski del. In končno začeli vzdrževati vodotoke, ki so bili desetletja zanemarjeni,« pravi Novak.
Poplavna zaščita za dobrih dva tisoč prebivalcev
Protipoplavna ureditev Voglajne obsega rušitev obstoječega mostu na Teharski cesti ter gradnjo nadomestnega mostu, prestavitev obstoječega vodovoda in plinovoda, ki potekata pod obstoječo mostno konstrukcijo, razširitev rečnega prostora, remodeliranje struge Voglajne, vzpostavitev prehodov za vodne organizme in naravnih habitatov, znižanje dveh obstoječih betonskih pragov ter ureditev krožišča.