Vrt za osnovno šolo Kašelj je v torek dopoldne zapolnil otroški vrvež. Poleg slovenske besede je bilo slišati tudi razposajen pogovor v angleščini, večinoma pa v turščini in bolgarščini. »Šola gosti otroke iz šole Sehit Uzman Cavus Ali Akdogan Ilkokulu iz Izmirja in bolgarske šole IV Osnovno uchilishte Dimcho Debelyanov iz Blagoevgrada. Čeprav gre za mlajše otroke, stari so devet let, pa jezik kljub vsemu ni ovira,« pove vodja projekta Maja Bergant in doda, da je šole povezal projekt Učilnica v naravi in narava v učilnici. »Gre za projekt, ki je namenjen promociji drugačnega načina izobraževanja z alternativnimi oblikami pouka zunaj učilnic ter povezovanjem učencev z naravo,« je med sprehodom ob visokih gredah povedala Bergantova in dodala, da s projektom uresničujejo prednostno področje programa Erasmus+ o naslavljanju podnebnih sprememb. »Trudimo se, da mlade opolnomočimo z orodji za bolj trajnostno udejstvovanje v naravi in večji stik z njo. Pri mladih želimo spodbuditi večjo željo po preživljanju časa v naravi, pri učiteljih pa ozavestiti pomembnost dela z učenci v naravi.« Kar jim glede na videno in slišano odlično uspeva.

Cvetka, učilnica na prostem

V okviru projekta so vse tri šole v svoji okolici postavile vrtove in zunanje učilnice, v Kašlju so jo poimenovali Cvetka in je v kratkem času postala priljubljen kotiček mnogim učencem in zaposlenim na šoli. »Novembra, ko smo gostovali v Izmirju, je vreme že dopuščalo, da smo skupaj s prijatelji posadili korenje v gredice. Ob prihodu se zato niso pozabili pohvaliti s prvim pridelkom,« je povedala sogovornica in dodala, da z mentorji na vseh treh šolah pripravljajo tudi e-knjigo za poučevanje na prostem. »Vsaka šola pripravi deset predlogov, kaj lahko z učenci počnemo v zunanjih učilnicah. Seveda sta pomembni tako športna vzgoja kot biologija, ampak vadimo lahko tudi matematiko in fiziko z različnimi meritvami. Kot tudi tuji jezik,« je povedala Bergantova in izpostavila družabno igro, ki so jo pred prihodom s kolegi pripravili za vse otroke. »Na kartončku je narisano korenje, zadaj pa njegovo poimenovanje v vseh treh jezikih in angleščini.« Čeprav vreme ni najbolj naklonjeno vrtnarjenju, pa učenci s svojim pridelkom nimajo težav. Pred časom so postavili pitnik za ptice, spoznavajo pa tudi obiskovalce hotela za žuželke. »V sklopu druženja bo v teh dneh vsaka šola zgradila svoj hotel za žuželke, ki ga bomo postavili tudi v našem vrtu,« je povedala sogovornica in nas pospremila po 27 okrasnih talnih ploščah, petnajst so jih v okviru delavnic izdelali učitelji.

Za goste obilnejši zajtrk

Povezovanje s tujima šolama pa ima tudi velik plus za učence, ki so imeli priložnost pred dvema letoma obiskati Bolgarijo in Izmir lani. »Bilo je res enkratno doživetje. Nekoliko drugačna kultura, tudi na stranišče, ki je po večini na štrbunk, smo se morali navaditi,« je povedala osmošolka Gaja Omladič Jakhel, ki je pri turški družini stanovala skupaj s sošolko Vito Glavica. »Družina, ki me je bila pripravljena vzeti k sebi, je zelo slabo govorila angleško, zato smo se odločili, da bo tako lažje.« Je bilo pa za sedem učencev doživeti tujo kulturo nepozabno. »Veliko smo videli, se z vodnim taksijem odpravili na tržnico. Ogledali smo si tudi bazar in stolp. Mama naju je peljala tudi na zumbo in bilo je zabavno,« sta povedali in priznali, da sta bili malo nezaupljivi glede hrane. »Ampak lahko zagotoviva, da nismo bili lačni,« je povedala Vita, ki trenutno tudi sama gosti dva turška dečka. »Res je lepo videti, kako zelo so povezani med sabo. Pomagajo drug drugemu, se družijo. Denis razume osnove, Mirham bolj malo,« je povedala in dodala, da posebnih želja nimata. »Le mama se bolj kot ponavadi potrudi, da je za zajtrk miza bogata z dobrotami,« je še v smehu povedala Vita. Obe dekleti pa sta obžalovali, da zaradi šolskih obveznosti ob zaključku leta ne moreta z gosti na popoldanski izlet v Blejski vintgar in na Bled. »Gremo pa z velikim avtobusom, zato smo povabili tudi druge učence, da se po želji nam pridružijo,« je pogovor dopolnila Bergantova, ki se ni pozabila zahvaliti vodstvu šole kot tudi celotni ekipi, ki ji pri tako velikem projektu pomagata. »Oba učitelja za športno vzgojo sta za sredo pripravila lov na zaklad, učitelj geografije Rok Godec pa je za ponedeljkov orientacijski izlet po Ljubljani izdelal zemljevide z zanimivimi točkami in opisi v angleškem jeziku.«

Nekajdnevno druženje v Ljubljani se bo zaključilo danes, ko bodo ob 17. uri na šolskem vrtu pripravili krajši kulturni program. Na okrašenih stojnicah se bo predstavila vsaka šola tudi s kratkim predstavitvenim filmom in plakati. Na četrti stojnici pa bodo gostom – poleg učencev in njihovih staršev vabijo tudi okoliške prebivalce – postregli domačo limonado in bezgov sok. 

Priporočamo