Na ljubljanski občini so izbrali ponudnika za najem prestižnega električnega športnega terenca in še dveh električnih vozil srednjega razreda. Avtomobile bodo občini oddali v družbi Porsche leasing Slovenija, ki bo zanje vsak mesec prejela nekaj več kot 3500 evrov. Gre za vozilo audi Q4 50 e-tronQ in dve vozili volkswagen ID.4 family, za katera bo občina poleg najemnine po pogodbi 45 mesecev plačevala le še strošek polnjenja. Skupaj naj bi v tem času za najem treh vozil na magistratu plačali dobrih 155.000 evrov.
Audi Q4 50 e-tronQ po ceniku v osnovni izvedbi stane 60.000 evrov, zaradi dolgega seznama zahtevane dodatne opreme pa bo vozilo, dano v najem občine, vsaj 20 tisočakov dražje. V razpisni dokumentaciji so navedli, da mora biti športno terensko vozilo višjega ranga z najmanj 200 kilovati moči, z vsaj 70 kilovatnih ur zmogljivo baterijo, pogonom na vsa štiri kolesa in avtomatskim menjalnikom (kar je pri električnih vozilih samoumevno). Na dolgem seznamu tehničnih zahtev so bili še oblazinjenje tekstil-usnje, športni sprednji sedeži, 20-colska lita platišča, športno vzmetenje, komfortno klimatiziranje, toplotna črpalka, head up zaslon s funkcijo obogatene resničnosti in dodatno zatemnjena zadnja stekla. Zaradi znanih težav pri dobavi novih avtomobilov bo imel ponudnik za dobavo prestižnega električnega športnega terenca eno leto časa, medtem ko naj bi električna volkswagna dobavil v dveh tednih.
Zeleno in manj zeleno protokolarno vozilo
Na občini so sicer šele pred enim letom najeli protokolarno vozilo audi A8, za katerega so sprva mesečno plačevali skoraj 2300 evrov, po davčni razbremenitvi nakupa luksuznih vozil pa plačujejo okoli 1900 evrov. To vozilo tudi po najemu audija Q4 50 e-tronQ ostaja še naprej na razpolago ljubljanskemu županu Zoranu Jankoviću. Na občini konkretnih pojasnil, zakaj po novem potrebujejo kar dve protokolarni vozili, niso dali. Razložili so le, da bo »električno vozilo (tip SUV) protokolarno vozilo, ki bo bolj zeleno od obstoječega, ki ostaja v uporabi«. Ob tem so poudarili, da imajo v poslovnem najemu 55 službenih vozil, pri čemer jih 29 poganja zemeljski plin, tri pa električna energija. »Ocenjujemo, da smo kot zelena prestolnica Evrope 2016 glede na delež zelenih vozil v mestni upravi, javnih podjetjih in zavodih vodilni v Sloveniji, to je, v ilustracijo, potrdila tudi Umanotera v okviru projekta Slovenija znižuje CO2: dobre prakse, ko je med prve štiri dobre prakse leta 2013 uvrstila uporabo službenih koles ljubljanskih mestnih redarjev, leta 2015 pa ozelenjevanje voznega parka MOL. Prizadevamo si, da bi postopno v celoti prešli na zelena vozila, torej da bodo vsa vozila ali na zemeljski plin ali na električni ali vodikov pogon,« so pojasnili na magistratu.
Ljubljanska občina ima sicer trenutno vseh 55 službenih vozil v poslovnem najemu, za katerega so leta 2020 odšteli skoraj 374.000 evrov. Občina ima za protokolarne in druge prevoze zaposlenega tudi šoferja.