Odkar je Zdravstveni dom Ljubljana zaradi pomanjkanja osebnih zdravnikov v domu v Polju paciente začasno preusmeril v zdravstveni dom na Fužinah, pacienti poročajo o težavah pri tem, da koga sploh prikličejo. Ljubljančanka nam je povedala, da je klicala od 8. do 14. ure, da bi dobila informacijo, kdo dela namesto njene zdravnice, da bi ji podaljšali recept. Tudi Miloš Cerar je v sredo poklical na eno od dveh telefonskih številk, na kateri je zdravstveni dom napotil paciente iz Polja, ki potrebujejo zdravniško oskrbo. Ker nekajkrat ni dobil odgovora, je na mobilnem telefonu nastavil samodejno klicanje, dokler nekdo na drugi strani ne dvigne slušalke. To se je zgodilo šele po skoraj petih urah oziroma ob 1584. klicu.

Odgovor na elektronsko
sporočilo čaka že ves teden

Cerar je dejal, da je bil zelo slabe volje zaradi celotnega procesa, a je priznal, da je bil pogovor z osebjem zdravstvenega doma zelo korekten. Povedal nam je, da je v zdravstveni dom že prejšnji teden poslal elektronsko sporočilo, a da še vedno ni dobil odgovora. Pojasnili naj bi mu, da niso zmogli odgovoriti na okoli 600 elektronskih sporočil, ki so jih prejeli prejšnji teden. Koliko klicev imajo v povprečju in ali drži, da jim ne uspeva ažurno odgovarjati na elektronska sporočila pacientov, smo želeli preveriti v Zdravstvenem domu Ljubljana, vendar odgovorov še nismo prejeli. »Škoda, da je prišlo do takšne situacije,« obžaluje Cerar, ki sicer v Zdravstvenem domu Polje še ima osebno zdravnico, vendar je trenutno bolniško odsotna. Priznal pa je, da ima težave sinu najti osebnega zdravnika, saj trenutno v Ljubljani enostavno ni takšnih, ki bi še sprejemali nove paciente.

Kako ustrezno obvestiti paciente
o izgubi osebnega zdravnika?

Iztok Dimc pa je nedavno ostal brez osebne zdravnice v Zdravstvenem domu Polje. To se mu je zgodilo že drugič v približno štirih letih, a je prvič imel srečo, da je hitro dobil novo. Tokrat mogoče ne bo imel takšne sreče. Samo v letošnjem letu je iz ljubljanskega zdravstvenega doma namreč odšlo 23 osebnih zdravnikov, nadomestili pa so jih 12.

Dimcu se zdi neprimerno in nepošteno, da ga v nobenem od obeh primerov o odhodu njegove zdravnice ni nemudoma obvestil že zdravstveni dom. »Prvič sem izvedel slučajno, ker sem ravno takrat potreboval neko zdravilo in so mi povedali, da se lahko do konca tedna opredelim pri novi zdravnici. V drugo pa sem izvedel iz medijev,« je bil ogorčen Dimc.

»Država bi morala to, da so pacienti takoj obveščeni o odhodu njihovega osebnega zdravnika, sistemsko urediti. Verjetno imajo tudi oni v pogodbah odpovedne roke in zdravstveni dom bi paciente moral obvestiti takoj, ko zdravnik odda odpoved. Kaj mi pomaga, če en mesec po tem, ko zdravnik že odide, dobim od Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije obvestilo, da sem ostal brez zdravnika?« se je spraševal Dimc. Poudaril je, da državljani plačujejo davke, kot je zdravstveno zavarovanje, in iz tega bi morala po njegovem mnenju izvirati tudi pravica, da direktno in na enostaven način dobijo informacijo, ki jo potrebujejo v nekem trenutku. Spomnil je, kako smo v zadnjih mesecih od državne volilne komisije v nabiralnike redno dobivali vse relevantne informacije o volitvah in referendumih. Na podoben način bi po njegovem mnenju lahko državljani tudi od drugih institucij (denimo zdravstvenega doma) dobivali na enem mestu zbrane vse pomembne informacije in napotke.

Dimc nam je povedal še, da se je pred nekaj dnevi poškodoval in da bi v normalnih okoliščinah zaradi takšne poškodbe šel k osebnemu zdravniku. A glede na trenutno situacijo ne vidi smisla, da bi se sploh obrnil na Zdravstveni dom Fužine. Sam je presodil, da poškodba najverjetneje ni tako huda, da bi bil zaradi nje nujen obisk urgence. Zato bo, kot kaže, raje stisnil zobe in počakal, da se poškodba sama zaceli. 

Priporočamo