Ne gre za revolucionarno digitalno rešitev, a vendarle gre pozdraviti prizadevanja ministrstva za javno upravo in omenjenih treh upravnih enot, ki so poleg telefonskega omogočile tudi spletno naročanje na različne upravne postopke. Do konca meseca naj bi spletno naročanje razširili še na druge večje upravne enote, medtem ko na manjših za kaj takega za zdaj ne vidijo potrebe, saj so čakalne vrste prej izjema kot pravilo.
Spletno naročanje je preprosto. Že včeraj ga je bilo mogoče preizkusiti na naslovu https://uen.ortus-inc.si/, kjer so ob vstopu v aplikacijo navedene osnovne informacije, kot so, da je en termin za upravni postopek namenjen eni osebi, a da se da ob ustreznem vpisu storitev naročiti za več oseb (recimo, da trije ali štirje družinski člani potrebujejo novo osebno izkaznico), da lahko posameznik rezervira v 15 dneh največ tri termine, da je pri določenih storitvah nujna krajevna pristojnost (torej nekdo iz Celja te storitve ne more opraviti v Ljubljani) in da je treba v aplikacijo vpisati telefonsko številko ali naslov elektronske pošte.
Obrazec za iskanje prostih terminov je razmeroma intuitiven, nad njim pa so na voljo tudi navodila za naročanje s kratkimi posnetki konkretnih primerov. Stranka si izbere datum in upravno enoto, kjer bi želela opraviti storitev, ki jo v naslednjem okencu tudi izbere. Mogoče je na storitev naročiti eno ali več oseb. S pritiskom na gumb išči aplikacija na izbrani upravni enoti določi prvi mogoči termin, če ta termin stranki ne ustreza, pa lahko s pritiskom na gumb drugi čas izbere bolj primeren termin.
Glede na upravni postopek aplikacija za naročanje opozarja tudi na krajevno pristojnost, pomanjkljivost, ki jo bodo verjetno še odpravili, pa je, da ker na določenih izpostavah nekateri postopki niso mogoči, aplikacija ne vrne nobenega zadetka in tudi ne opozori na to. Recimo osebne izkaznice še ni mogoče pridobiti na izpostavi UE Ljubljana Linhartova, medtem ko na izpostavi Tobačna ni mogoče pridobiti potrdila SIGEN-CA. Če se komu mudi s postopkom, lahko pusti polje z izbrano upravno enoto prazno in mu bo aplikacija pokazala, kje lahko določen postopek opravi najprej. Včeraj je bil recimo prvi prosti termin za pridobitev potnega lista na voljo v ponedeljek ob 8.15 v Logatcu, v torek so bili termini na voljo v Notranjih Goricah, Velikih Laščah in Litiji, v sredo v Tobačni v Ljubljani in v Medvodah, medtem ko bi na prosti termin v Dolu pri Ljubljani morali čakati vse do 27. januarja.
Načelnik Upravne enote Ljubljana Bojan Babič pravi, da bodo po njihovih ocenah stranke za storitev v povprečju potrebovale največ 15 minut, kar je precej manj kot danes.
Nič več dolgih vrst?
»Projekt je za nas vitalnega pomena, saj bo Upravni enoti Ljubljana omogočil, da se pri izvajanju storitev ne vrača v obdobje dolgih čakalnih vrst. Verjetno se še vsi spomnite, kako ste prišli na Tobačno in potem po nekaj ur čakali, da ste prišli na vrsto,« opozarja načelnik. Sistem spletnega in telefonskega naročanja bo po njegovih besedah pomembno vplival tudi na razbremenitev zaposlenih in »na organizacijo dela na upravnih enotah, ker se bodo uslužbenci lahko bolj posvetili delu s strankami«. »Sistem nam omogoča, da se lahko vsak dan prilagajamo temu, koliko okenc moramo imeti odprtih in kako se glede na potrebe organiziramo,« je konkretneje razložil Ernest Mencigar, vodja oddelka za upravno poslovanje na upravni enoti.
Ministrstvo za javno upravo je za vzpostavitev sistema spletnega naročanja izvedlo javni razpis. Na tem je izbralo podjetje Ortus INC, ki je ponudilo, da bo projekt izvedlo za 345.504 evre z DDV. Izvajalec mora zagotoviti spletni rezervacijski portal, v katerega bo vključenih največ 20 upravnih enot (vseh je sicer 58), namenjen pa bo tako zaposlenim kot uporabnikom, ki se bodo lahko sami naročali po spletu. Poleg tega bo moral izbrani ponudnik izvajati storitev klicnega centra za upravne enote Ljubljana, Litija in Logatec.