»Od nekdaj lepé so Ljubljanke slovele, al' lepše od Urške biló ni nobene.« Verzi o Prešernovi prevzetni lepotici, za katero prav noben fant ni bil dovolj dober, vse dokler ni našla tistega dobesedno usodnega, so tudi učna snov osmošolcev. In čeprav se zgodba o povodnem možu pripisuje našemu največjemu pesniku, pa je že ob njegovem rojstvu bila stara najmanj stoletje. In prav zgodba o Urški in »junaku, enacga pod soncam mu ni korenjaka« je navdihnila ekipo pod vodstvom producentke Vesne Starina, ki se je lotila novega izvirnega slovenskega muzikala z naslovom Povodni mož.

Obljubljene visokoleteče sanje

»Gre za sodobni pop-rock muzikal, ki bo obravnaval problematiko družbenih medijev, zgodba pa nastaja pod peresom Ambroža Kvartiča, 'doktorja pripovedovanja',« je povedala Starinova. Kot je dodala, Ambrož sicer deluje kot ustvarjalec vsebin na RTV Slovenija, poleg tega pa ustvarja kot pisec in pesnik za otroke in mladino. Tudi v nastajajočem muzikalu zgodba Povodnega moža spremlja Urško, mlado, lepo in priljubljeno dekle, radovedno in duhovito »vplivnico v nastajanju«, ki pa ni zadovoljna s svojim trenutnim življenjem. »Na družbenih medijih sicer dosega celotno Ljubljano, a želi si doseči več. V želji po napredku zapusti težko pričakovani ples in se udeleži zasebnega dogodka, ki ga prireja karizmatični in uspešni sodobni poslovni guru – Povodni mož,« pove Starinova in omeni, da Povodni mož Urški prodaja visokoleteče sanje, a Urška kmalu ugotovi, da v njegovem svetu ni vse tako, kot se zdi na prvi pogled.

Do 3. januarja avdicija za pevce in igralce

Poleg zbora in plesalcev (od petnajst do dvajset izvajalcev) bo občinstvo z odra zabavalo pet glavnih likov – poleg mlade protagonistke in glavnega rockerskega antagonista še natakarja, na videz desna roka povodnega moža, učinkovitega rekruterja, ki je na videz vsem na uslugo. »Prva tako tudi Urškina prijateljica, sproščena, samosvoja, a skrbna vrstnica ter lepa in urejena, a nekaj let starejša frizerka, ki poskuša 'loviti mladost', in še nesamozavestna vernica Povodnega moža,« nekaj malega o vlogah zaupa producentka. Kot je dodala, se koncept in zgodba muzikala razvijata že od januarja letos, ko se je prvič sešlo jedro ustvarjalne ekipe. Poleg že omenjenega pisca sta del ekipe še režiserka Sara Lucu ter dramaturg Mišo Mićić. Ekipi se je kmalu pridružila tudi kostumografinja Nataša Trtnik, s prepričljivim konceptom so za sodelovanje v februarju navdušili tudi glasbenico Nežo Buh - Neisho, od takrat pa se ekipa vztrajno povečuje. Izbrani so že tudi glasbeniki, ki bodo na predstavah glasbo izvajali v živo. Do konca meseca bo končano besedilo, do konca februarja 2022 pa tudi vsa glasba za muzikal.

»Trenutno potekajo pogovori s scenografom ter digitalno ustvarjalko, 13. decembra pa je bil razpisan prvi krog splošne avdicije za pevce in igralce,« je povedala sogovornica in poudarila, da je prvi krog iz praktičnih razlogov potekal po spletu, s končnim rokom 3. januarja 2022. »V začetku januarja bomo tako izbrali večji del ekipe. Vaje bomo začeli v februarju 2022, ko bomo tudi zagnali intenzivno medijsko kampanjo. Premiera je načrtovana v juniju 2022.«

Veliki načrti ustvarjalne ekipe

S projektom ima ekipa velike načrte, saj želijo doseči ali preseči najuspešnejše slovenske muzikale (Mamma Mia s 150.000 obiskovalci). »Tudi zato smo k projektu povabili večja imena v slovenskem prostoru. Poleg Neishe, ki nam bo zagotovila prepoznavnost in občinstvo, bomo k projektu povabili tudi nekaj drugih znanih glasbenikov in igralcev. Pomembno se nam zdi, da tudi z izbiro znanih imen v glavnih vlogah gledalcem pokažemo, da s projektom mislimo resno,« je povedala sogovornica in dodala, da je motiv povodnega moža dobro znan in priljubljen v Sloveniji, posebej pa bo tematika zanimiva za občinstvo osrednjeslovenske regije – Ljubljano s širšo okolico. »Z izbiro rockovske glasbe želimo pridobiti čim širšo populacijo, s tematiko družbenih medijev pa pritegniti tudi mlajšo generacijo.«

Seveda pa ima projekt tudi močno sporočilno noto, saj si ekipa želi z razvojem izvirnega umetniškega dela, ki išče navdih v slovenski kulturni zapuščini, nagovarjati sodobno publiko s sodobnimi problemi in družbenimi izzivi. »Zavedamo se tudi družbene odgovornosti in širjenja zavedanja o problematiki družbenih medijev. Družbeni mediji, ki so postali del našega vsakdanjega življenja, so prinesli veliko dobrega, a prinašajo tudi veliko pasti in nevarnosti. In prav posodobljena zgodba o povodnem možu se nam zdi primerna platforma, da na te pasti opozorimo.«

Nič manj pomembna pa se jim zdi odgovornost do okolja. »Reke in druge vode so dom Povodnega moža in tudi Ljubljana je že od prazgodovine neločljivo povezana z vodo – tako z Ljubljanskim barjem, kjer so si domovanje postavili koliščarji, kot z Ljubljanico, ob kateri je nastala rimska Emona. S tem ciljem iščemo partnerje, v sodelovanju s katerimi bi lahko podprli varovanje slovenskih voda,« je povedala Vesna Starina. Kot je pojasnila, raziskujejo možnost, da bi postali prvi muzikal, za katerega bodo uporabili ves material za kostume iz predelanega materiala. »S tem želimo širši javnosti pokazati pomen izvirnosti pred potratnostjo in potrošniško miselnostjo,« je pogovor zaključila producentka.

Priporočamo