Ravnatelj OŠ Komenda Moste Uroš Križanič, ki je včeraj zjutraj pred vrati šole nagovoril 90 prvošolcev in njihove starše, je slednje pozval, naj zaupajo v šolo, učitelje, ki spremljajo vsakega otroka, opazujejo in spremljajo njegov razvoj. »Ker smo tako različni, smo tako zelo bogati,« je dejal ravnatelj, ki je v svoj govor vključil tudi zahvalo vsem, ki so omogočili, da bo prvi šolski dan potekal na šoli, ki ji avgustovske poplave niso prizanesle. »Za nami je naporen mesec in tudi naslednji bo zahteven. Hvala vsem za spontan in hiter odziv na našo prošnjo za pomoč. Pokazali smo, da zmoremo šolo pravočasno pripraviti za prvi šolski dan. Smo martini krpani današnjega časa,« je še povedal Križanič in vse prvošolčke povabil v domišljijski svet varne šole.
V roku dveh tednov konec sanacije učilnic v pritličju
V roku štirinajstih dni bodo sanirane učilnice v pritličju, začasne učilnice so zato zagotovili v knjižnici in računalniški sobi v zgornji mansardi. Tudi kuhinja je dobila zeleno luč za obratovanje. »Staršem smo že pred časom poslali prošnjo, naj nas v primeru, da potrebujejo pomoč s šolskimi potrebščinami, tudi oblačili in prehrano, o tem obvestijo. V naselju Zeleni gozdiček je bilo poplavljenih veliko družin in kar nekaj naših otrok je ostalo brez vsega,« nam je povedala Romana Ravnikar, vodja šole in svetovalna delavka, ter dodala, da se jih je nekaj že javilo. »Tudi razrednike smo prosili, naj bodo pozorni na učence. Marsikdo se namreč na želi izpostaviti. Razredniki bodo na roditeljskem sestanku starše še enkrat nagovorili, da lahko prosijo za pomoč iz šolskega sklada, na zalogi pa imamo tudi še nekaj šolskih torb in potrebščin.«
Učitelji bodo pozorni na morebitne stiske otrok
Ker se zavedajo, da nekaj družin še vedno živi pri sorodnikih, starši pa niso želeli menjati šolskega okoliša, bodo tudi starejšim otrokom vozačem omogočili, da na pouk počakajo v šoli. »Če se bo pokazala potreba, bomo otrokom tudi letos omogočili uporabo računalniške učilnice tudi v popoldanskem času,« je povedala Ravnikarjeva in ponovno pozvala starše, naj jih brez zadržkov prosijo za pomoč, saj rešitve za probleme rešujejo individualno. Ravnikarjeva je tudi poudarila, da so svetovalne delavke pripravile krajše predavanje učiteljem, kako pristopiti k učencem, ki imajo morda težave na psihološkem področju, kaj jim lahko ponudijo, kako se z njimi pogovorijo, kam se lahko obrnejo. »Prav tako bodo vsi razredniki nekaj razrednih ur namenili tovrstnim pogovorom in bili še bolj pozorni na stiske otrok,« je pogovor zaključila Ravnikarjeva.
In medtem ko so se prvošolčki veselili snidenja s svojimi prijatelji iz vrtca, jih je z nasmehom na ustih spremljal četrtošolec Mark Zalaznik. »Joj, spomnim se prvega šolskega dne. Mami me je hvalila, kako pogumen sem, in tudi slikati sem se moral ves čas. Zdaj, ko grem v četrti razred, lahko povem le, da je čas hitro minil. Veliko sem se naučil, veliko se še bom. In ja, tudi kakšno lumparijo smo naredili s sošolci,« je povedal zgovorni Mark. Za prvošolčke ima uporaben nasvet: »Pridno se učite, poslušajte učitelje, in ko delate lumparije – naj jih dela ves razred skupaj.«