Mestna občina Ljubljana išče projektanta, ki bo nadaljeval delo arhitekturnega biroja Kombinat pri projektu parkirne hiše pod tržnico. Izbrani projektant bo moral pripraviti dokumentacijo za pridobitev gradbenega dovoljenja in izvedbo, izdelati presojo vplivov gradnje na okolje, pridobiti gradbeno dovoljenje in izvajati projektantski nadzor v času gradnje, je razvidno iz občinskega javnega naročila.
Biro Kombinat je leta 2008 zmagal na arhitekturnem natečaju za parkirno hišo pod tržnico ter prenovo in dozidavo bližnje Mahrove hiše in je do lanskega leta pripravljal potrebno projektno dokumentacijo. Občina mu je za delo plačala nekaj manj kot 1,5 milijona evrov, so povedali v občinski službi za razvojne projekte in investicije. To pomeni dobro polovico vseh stroškov (dobrih 2,5 milijona evrov), ki jih je Magistrat doslej imel s projektom na območju osrednje ljubljanske tržnice.
S Kombinatom so se razšli lani
Občina je sodelovanje z birojem Kombinat zaključila marca lani, in sicer s sklenitvijo sporazuma o razvezi pogodbe za projektiranje. V službi za razvojne projekte in investicije so pojasnili, da so to storili, ker »nadaljnje izvajanje storitev po osnovni pogodbi in dodatkih ni bilo več mogoče zaradi uveljavitve novih gradbenih predpisov« in zakona o javnem naročanju. Pri slednjem so navedli 95. člen, ki ob morebitnem spreminjanju obsega javnega naročila določa, da višanje pogodbene cene ne sme presegati 30 odstotkov vrednosti prvotne pogodbe javnega naročila. Kot kaže, bi torej zadnje spremembe pri projektu terjale povišanje pogodbe (in naknadno sklenjenih aneksov) s Kombinatom za več kot 30 odstotkov. Občina je nato izvedla novo javno naročilo, in sicer se je odločila za pogajanje brez predhodne objave, pri čemer je k pogajanjem povabila Kombinat. Toda podpisa nove pogodbe ni bilo, saj v službi za razvojne projekte pravijo, da »na pogajanjih nismo dosegli ustrezne ponudbe in naročilo ni bilo oddano«.
Občini tako ni preostalo drugega, kot da je decembra 2020 s Kombinatom podpisala pogodbo o prenosu avtorskih pravic v zvezi z že izdelano projektno dokumentacijo in se lotila iskanja novega projektanta. Ta bo imel po podpisu pogodbe z občino na voljo 60 dni, da izdela idejno zasnovo za pridobitev projektnih in drugih pogojev, od pridobitve slednjih bo imel 30 dni za izdelavo dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja. V službi za razvojne projekte in investicije tako pričakujejo, da bi po najboljšem scenariju za gradbeno dovoljenje ministrstvo za okolje in prostor zaprosili v največ štirih mesecih po podpisu pogodbe. Ta rok je sicer precej odvisen tudi od tega, ali bo projektant projektne pogoje in mnenja o dokumentaciji za gradbeno dovoljenje pridobil v zakonsko predpisanem roku tridesetih dni.
Spremembe zmanjšale obseg parkirne hiše
Podpis nove pogodbe za projektiranje je bil potreben zaradi sprememb pri projektu, in sicer predvsem zaradi novih kulturnovarstvenih pogojev, ki jih je Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije izdal leta 2019. Kot smo poročali že pred časom, je v njih zavod predpisal, da mora biti parkirna hiša od stavbe semenišča (v njej je pokrita tržnica) umaknjena najmanj 16 metrov. Že v preteklosti pa je zavod občini določil, da se mora površina parkirne hiše izogniti nekaterim arheološkim ostalinam na Vodnikovem trgu. Posledično bo parkirna hiša imela okrog 340 parkirnih prostorov, in ne denimo 616, kolikor so bili načrti pred leti, ko je občina projekt nameravala izvesti v javno-zasebnem partnerstvu, a je pozneje načrte opustila. Na občini so lani zatrdili, da bo gradnja parkirne hiše kljub manjšemu številu parkirnih prostorov še vedno ekonomsko upravičena.
Kot smo že poročali, občina uvoz v parkirno hišo in izvoz iz nje po novem načrtuje iz smeri križišča Kopitarjeve ulice in Poljanskega nasipa. Prej sta bila uvoz in izvoz predvidena med Mahrovo hišo in Krekovim trgom. S premestitvijo uvoza v parkirno hišo občina ne bo posegala niti v območje srednjeveškega obrambnega sistema oziroma barbakana pred Mahrovo hišo.