»Spoštovani g. župan, po včerajšnji prometni nesreči, ko sta mi dva nadvse prijazna policista svetovala, da se s to problematiko lahko obrnem le na Mestno občino Ljubljana, se obračam neposredno na vas v upanju, da razmislite in poskušate zadeve urediti, preden pride do tragedije,« je novembra 2015, torej skoraj pred šestimi leti, Miriam Ninčević Ažman ljubljanskega župana Zorana Jankovića prosila, naj poskrbi za umiritev prometa na ulici Rožna dolina, cesta IX, kjer so se po vrsti dogajale prometne nesreče, posebej v križišču s cesto VIII.

Analiza na analizo

Iz nadaljnjih dopisov je mogoče ugotoviti, da je opažanje Ninčević-Ažmanove očitno potrdilo tudi ljubljansko mestno redarstvo, ki je občinskemu oddelku za gospodarske dejavnosti in promet predlagalo, naj hitrost umirijo s tem, da dvignejo cestišče v križiščih. A namesto da bi sledili predlogu mestnega redarstva, so se na oddelku, ki ga vodi David Polutnik, odločili, da bodo zadevo proučili do zadnje podrobnosti. »Za izvedbo takega ukrepa je treba imeti oceno stanja, in sicer merjenje hitrosti, analizo dogodkov, posledic, ukrepov iz nadzora, izvedbo drugih ukrepov. Zato smo za določen čas postavili radar »vi vozite«, ki poleg opozarjanja vozil meri in zbira podatke prometa, ki bodo osnova za nadaljnje ukrepe,« so leta 2015 napovedali na oddelku.

Ker se po treh letih ni zgodilo nič, se je Ninčević-Ažmanova leta 2018 vnovič obrnila na občino oziroma kar na oddelek za gospodarske dejavnosti in promet, tokrat s še drugimi štiridesetimi podpisniki s prošnjo za ureditev prometne varnosti. »V zadnjih letih skoraj tedensko prihaja do trčenj, ki stanovalcem povzročajo stres, posredno ogrožajo življenja in s tem posledično zmanjšujejo kakovost bivanja. Najpogostejši vzrok prometnih nesreč je neupoštevanje prometnih znakov in talnih označb, ko v večini primerov oseba, ki nesrečo povzroči, enostavno spregleda stop znak oziroma znak za neprednostno ulico in se z nezmanjšano hitrostjo zaleti v vozilo na prednostni cesti. Pri trčenju pogosto eno od vozil dostikrat pristane na pločniku, po katerem hodijo otroci v vrtec, starejši v trgovino, sprehajalci s psi. Je res potrebno, da se zgodi tragedija in šele nato ukrepa?« so občino opozorili podpisniki.

Umiritev prometa predlagali tudi policisti

Dopisu so priložili tudi pismo Policijske postaje Vič s statistiko prometnih nesreč na cesti IX, ki tudi po mnenju policistov kaže na to, da se na tem območju prometne nesreče dogajajo prepogosto. »Zaradi tega je bil na Mestno občino Ljubljana, na oddelek za gospodarske dejavnosti in promet, posredovan predlog za ureditev prometne signalizacije, vendar upravljalec ceste (občina, op. a.) ni sledil predlogu,« so zapisali na policiji. Kljub nadaljnjim pobudam na oddelku do danes ukrepov za umiritev prometa v tem delu Rožne doline niso izvedli.

Zaleglo je očitno šele to, da so se bili stanovalci pripravljeni izpostaviti v javnosti in o problemu opozoriti medije. Ko smo namreč ljubljansko občino soočili s številnimi dopisi in mnenjema tako mestnega redarstva kot policije izpred nekaj let, so nam obljubili, da bodo še v letošnjem letu križišče ceste IX in ceste VIII, kjer se dogaja največ nesreč, dvignili in tako bodisi umirili prehitre voznike bodisi poskrbeli za to, da so vozniki bolj pozorni na prednostno cesto. »Predloge za morebitne druge lokacije na območju Rožne doline, kjer bi iz istega razloga veljalo urediti dvig križišč, še preučujemo,« so še napovedali in pojasnili, da se pogosto soočajo z nasprotujočimi si pogledi prebivalcev istega območja: nekateri si hitrostne ovire želijo zaradi prepričanja, da bodo povečale varnost v prometu, nekateri pa jim nasprotujejo, ker zaviranje vozil pred grbino, pospeševanje za njo in sama vožnja čez grbine povzročajo hrup ter slabšajo kakovost zraka.

»To mi pomeni več, kot da bi mi podarili milijon evrov. Razmišljala sem že, da bi se zaradi tega preselila, saj je gledati te nesreče nevzdržno. Zato se mi zdijo morebitni pomisleki, da bi umiritev hitrosti prinesla več hrupa ali izpustov, absurdni. Če ne storimo nič, bo prej ali kasneje prišlo do hujše nesreče in takrat bo marsikomu zelo težko, da ni poskrbel za varnost,« nam je po novici o tem, da bo občina letos uredila najnevarnejše križišče, povedala Miriam Ninčević Ažman.

Priporočamo