Slabi dve leti po nakupu zemljišča nekdanjega kompleksa Papir servisa Pod ježami so v družbi LIN nepremičnine v sklepni fazi pridobivanja dovoljenj za gradnjo stanovanjske soseske s štirimi bloki, v katerih naj bi bilo okoli 150 stanovanj. Nedavno so od ministrstva za okolje in prostor prejeli sklep, da jim za pridobitev gradbenega dovoljenja ne bo treba izvesti presoje vplivov na okolje, kar bo bistveno skrajšalo postopke. Čeprav nam v družbi o tem niso želeli dati informacij, bi glede na vse znane okoliščine sosesko verjetno lahko začeli graditi že letos.
Glede na opis projekta bodo bloki v pritličju povezani. V pritličju bodo umeščeni servisni prostori stanovanjskih stavb ter poslovni prostori za različne dejavnosti. Bloki bodo imeli pet nadstropij (višina bo 18,6 metra), vrhnja etaža bo terasna. Parkirna mesta bodo v dveh podzemnih etažah – v prvi kleti 102, v drugi kleti pa 121 parkirnih mest. Nekaj parkirnih mest za obiskovalce bo tudi pred bloki.
Pred začetkom gradnje stanovanjskih objektov bodo seveda morali porušiti obstoječe zgradbe Papir servisa in prestaviti velik kanalizacijski kanal iz leta 1974, ki poteka prav po sredini kompleksa. Sama gradnja soseske naj bi trajala 36 mesecev, od tega bodo najbolj hrupna dela, to sta izkop in zaščita gradbene jame, trajala okoli tri mesece. "Gradnja objektov, se pravi konstrukcije in strehe, bo trajala okoli 27 mesecev. Obrtniška in instalacijska dela se bodo časovno prekrivala z gradnjo objektov in bodo trajala okoli šest mesecev za posamezni objekt. Komunalna in zunanja ureditev bo trajala okoli tri mesece. Gradbišče bo obratovalo od ponedeljka do petka od 7. do 18. ure in ob sobotah od 7. do 16. ure, ob nedeljah in praznikih bo gradbišče mirovalo," navajajo predvsem za bližnje stanovalce zanimive podatke v v družbi LIN nepremičnine.
Za dom in neprofitna stanovanja predrago
Bližnji stanovalci so si sicer prizadevali, da bi namesto stanovanj zgradili dom za starejše občane, kar dopušča prostorski akt in kar bi po njihovem mnenju precej manj prometno obremenilo že danes utesnjeno območje, hkrati pa bi stanovalci Vodmata, Sela, Zelene jame, Most, Novih Jarš in Kodeljevega tu lahko dobili "možnost vselitve na stare dni, ki je zdaj nimajo, saj so vsi ljubljanski domovi prenapolnjeni". Pri čemer po njihovem mnenju v prid tej lokaciji govori tudi bližina kliničnega centra. A tako ambicije, da bi pridobili atraktivno lokacijo za neprofitna najemna stanovanja, kakor želje bližnjih stanovalcev, da bi v Ljubljani končno dobili nov javni dom za starejše, so se kmalu po objavi izklicne cene za zemljišče razblinile. Za ljubljanski stanovanjski sklad je bila cena 310 evrov za kvadratni meter zemljišča previsoka, na ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti pa so na vprašanja o nakupu kompleksa Papir servisa odgovarjali, "da analizirajo stanje in potrebe" in da odločitve o posameznih projektih še niso sprejeli.
Na koncu so le v družbi LIN nepremičnine presodili, da se jim nakup splača. Gre za podjetje, ki je v Ljubljani gradilo naselje Med češnjami s 169 stanovanji v Črnučah ter naselje družinskih hiš Med lipami v Mengšu, njihov aktualen projekt so pa tudi vrstne hiše v Kašlju. Večinski lastnik družbe je podjetje Homen, prek katerega Marjan Lenarčič, Tadej Pfajfar in Tomaž Blaž obvladujejo tudi družbo LUZ, ki ogromno posluje z ljubljansko občino, saj je po podatkih erarja od leta 2003 prejela že 27,6 milijona evrov proračunskih sredstev. Skupaj je v tem času še od raznih ministrstev, agencij in drugih občin podjetje prejelo skoraj 64 milijonov evrov javnega denarja. Kakšni so njihovi načrti z zemljiščem, nam iz družbe niso odgovorili, a glede na pretekle projekte je na tej lokaciji težko pričakovati kaj drugega kot stanovanja.
Ujeti med tri železniške proge
Območje nekdanjega kompleksa Papir servisa je sicer, kot opozarjajo tudi bližnji stanovalci, precej utesnjeno med obstoječo infrastrukturo, a razmere se bodo glede na načrte države še poslabšale. Kot smo pisali, so nedavno stekli postopki za umeščanje posodobljene dvotirne in elektrificirane dolenjske proge, ki poteka le nekaj deset metrov stran, v prostor. Poleg drugega tira je tam predviden tudi povsem nov odsek proge, tako imenovani Vodmatski lok, ki bi vlakom iz dolenjske smeri omogočal vožnjo neposredno v Zalog in ki bi potekal tik ob vzhodni strani kompleksa. Prav območje med Poljansko cesto in Vodmatom bo, če bo projekt posodobitve proge uresničen, deležno največjih sprememb, saj naj bi tu progo speljali po viaduktu, ki bi se začel dvigati takoj po podvozu s Poljansko ulico, s tem pa bi v nadaljevanju rešili križanja s Povšetovo, ulico Ob Ljubljanici in Zaloško cesto, obsežne rekonstrukcije pa bi bil deležen tudi zelo ozek podvoz na Potrčevi.