Državna cesta Celje–Zidani Most–Krško je ena najbolj obremenjenih pri nas, že vse od poletja pa občasno na Polulah pri Celju nastajajo zastoji zaradi obsežnih gradbenih del, povezanih z gradnjo novega krožišča in novega mostu čez reko Savinjo. Kot so nam odgovorili na Direkciji RS za infrastrukturo, znaša pogodbena vrednost gradbenih del za ureditev križišča pri novem mostu pri Polulah na odseku Celje–Šmarjeta dobrih 2,8 milijona evrov; od tega bo dobrega 1,8 milijona evrov krila direkcija, slab milijon evrov pa bo prispevala Mestna občina Celje (MOC).
Zelo zahtevna dela
Gre za veliko gradbišče, ki skorajda vsak dan spreminja podobo, v času gradnje pa je vzpostavljena polovična zapora ceste. »Na Direkciji RS za infrastrukturo se zavedamo, da vsaka omejitev pri pretočnosti zaradi del in občasnih zapor pri voznikih povzroča slabo voljo, vendar je za zagotavljanje boljše pretočnosti in večje prometne varnosti treba cestno omrežje obnavljati in nadgrajevati. Obenem je treba pri izvajanju del skrbeti za zagotavljanje ustreznega nivoja varnosti vseh udeležencev v prometu. Po koncu gradbenih del bo cesta zagotovo omogočala boljšo pretočnost in tudi večjo varnost za vse udeležence v prometu,« pravijo na direkciji.
Na vprašanje, kdaj bo gradnja krožišča končana, pojasnjujejo, da se pogodbeni rok za izvedbo gradbenih del izteče februarja prihodnje leto. Hkrati dela intenzivno potekajo tudi na mostu čez Savinjo, kar je domena Direkcije RS za vode. Gre pa za projekt oziroma načrt za okrevanje in odpornost (NOO) v okviru zmanjševanja poplavne ogroženosti, v katerega je uvrščenih kar 25 projektov po vsej Sloveniji, skupna vrednost katerih znaša kar 238 milijonov evrov. »Delež sofinanciranja iz NOO znaša 197 milijonov evrov evropskih sredstev. Neupravičeni stroški, kot je denimo DDV, se financirajo iz državnega proračuna oziroma iz sklada za vode. V okviru NOO se na območju MOC izvaja menjava 10 hidravlično neustreznih mostov, od tega osem manjših in dva večja. Poleg polulskega mostu je drugi večji most čez Voglajno pri Topru. »Dokončanih je tudi že šest manjših mostov, dva čez Dajnico, dva čez Koprivnico in dva čez Ločnico. Aktivnosti na projektih NOO se bodo končale do 30. junija, skladno s predvideno časovnico del in datumom zaključka projektov NOO. Gre za zahtevna dela, vendar se z izzivi uspešno soočamo in ne vplivajo na časovnico izvedbe projekta,« zagotavljajo na Direkciji RS za vode.
Novi prometni režim
Spomnimo, da se je gradnja novega mostu na Polulah po mesecih priprav in usklajevanj začela marca, omenjeni infrastrukturni projekt pa je ključen za izboljšanje poplavne varnosti na območju celjske občine. Novi most bo nadomestil dosedanji hidravlično neustrezen most čez reko Savinjo, s čimer bo omogočen boljši pretok vode v primeru visokih voda, posledično se bo zmanjšala tudi poplavna ogroženost prebivalcev v hišah na Polulah. Prav tako bo tudi gradnja krožišča na desnem bregu Savinje pomembno izboljšala pretočnost prometa in povečala varnost vseh udeležencev. Z novim mostom se bo na Polulah nekoliko spremenil prometni režim, krožišče pa bo omogočilo boljše povezovanje lokalnih in regionalnih cest. Most bo dolg 110 metrov in bo omogočal varnejše prečkanje Savinje, saj ne bo imel podpor v rečni strugi, kar bo zmanjšalo nevarnost zastojev in povečalo hidravlično učinkovitost. Vsi protipoplavni ukrepi bodo v prvi vrsti omogočili poplavno zaščito za več kot 2000 prebivalcev v tem delu občine in zmanjšali tveganje škode ob visokih vodah s povratno dobo Q100.