Na spletni strani, kjer ljubljanska mestna občina objavlja aktualne cestne zapore na območju Ljubljane, je bilo včeraj popoldne na seznamu zapisanih 61 aktivnih (delnih) cestnih zapor, pri približno štirih je bilo kot razlog navedeno snemanje. Ljubljana namreč ne postaja le vse bolj priljubljena turistična destinacija, temveč je tudi zaželena kulisa pri snemanju filmov ali komercialnih oglasov. Kot ob tem navajajo na spletni strani javnega zavoda Turizem Ljubljana, je osrednja prednost prestolnice njena raznovrstnost: »Od prometne ceste do podeželja ali celo do neokrnjene narave lahko pridete v le nekaj minutah. Ravnice, hribi, urejeni mestni parki, rečno nabrežje, gozd ali travnik. Od starega mestnega jedra do sodobnih urbanih prizorišč.«
Na mestni občini so lani izdali približno šestdeset dovoljenj za različna snemanja, letos so jih do zdaj izdali okoli petdeset in tri dovoljenja za snemanje komercialnih oglasov. Pri slednjih »ni šlo za zapore cest, ampak samo za rabo javne površine s postavitvijo manjše snemalne opreme in manjšim številom snemalcev«, so pojasnili na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.
Ferrari na Dunajski, škoda karoq na Železni cesti
Koliko dni so bile letos ljubljanske mestne ulice že v soju žarometov in kamer, na občini ne morejo povedati, ker statistike o številu snemalnih dni posebej ne vodijo. »Običajno pa odločbe za zaporo javnih površin zaradi snemanj veljajo en dan, približno pet do največ deset odstotkov odločb je veljavnih dva dni, zelo redko se nanašajo na tri delovne dneve,« so nekaj statističnih podatkov ob tem strnili na občini.
Konec minulega meseca so denimo na severnem delu Dunajske ceste snemali promocijski televizijski oglas za športni avtomobil ferrari portofino, ki so ga javnosti pokazali le dva dni pred začetkom snemanja. Ob pogledu na rdeče-beli trak, ki je zapiral dostop do dobršnega dela parkirnih mest na začetku Hacquetove ulice, so minuli mesec o razlogih za zaprtje parkirišč ugibali prebivalci Zupančičeve jame. Odgovor so dobili naslednji dan, ko je po območju med stanovanjskim blokom in Železno cesto, ki je sicer zaprto za promet, krožil novi avtomobil škoda karoq. Že leta 2015 je bila Ljubljana tudi prizorišče snemanja oglasov za še dva jeklena konjička: jaguar alive in hondo civic type R.
Ljubljana ni privlačna le za snemanje oglasov, v slovenskem glavnem mestu so v letih 2013 in 2014 med drugim snemali pet indijskih filmov, lani so v Ljubljani, Piranu in na Bledu snemali tudi korejsko serijo Dear my friends.
Snemalni dan od 500 do 800 evrov
Za snemanje so, potrjujejo na občini, najprivlačnejše lokacije v ožjem mestnem središču. »Občasno se za potrebe snemanja za kratek čas omeji dostop do nekaterih lokacij, vendar ker gre za krajše intervale, praviloma na različnih območjih, ocenjujemo, da ne gre za preobremenjenost s snemanji na enih in istih lokacijah,« so prepričani na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.
Kljub temu so v zadnjem letu nekoliko zaostrili uporabo parkirnih prostorov, ki jih ekipe običajno potrebujejo za parkiranje svojih kombijev s snemalno opremo. Prav v mestnem središču so namreč parkirni prostori že brez dodatnih zapor precej obremenjeni. »Omejitve se v glavnem nanašajo na število odobrenih parkirnih prostorov za snemanje, na letni čas in na drugačno zasedenost prostora, kot so na primer prireditve, gradbišča, vzdrževalna dela,« so še sporočili z občine in dodali, da druge posebne omejitve niso potrebne, »saj je izvajalec kljub izdanemu dovoljenju za zaporo še vedno zavezan k spoštovanju določil zakona o javnem redu in miru ter drugih zakonov«.
Tisti, ki želijo komercialne oglase snemati v prestolnici, morajo ob tem tudi seči v žep. Na območju ožjega mestnega središča občinska taksa za snemanje komercialnih oglasov stane 800 evrov za snemalni dan, medtem ko je zunaj strogega centra en dan snemanja komercialnega oglasa vreden 500 evrov. Denar ni namenski in se steka v občinski integralni proračun.