Severni terminal avtobusne postaje Ljubljana ob Vilharjevi cesti bi moral imeti pravnomočno gradbeno dovoljenje s 15. decembrom. Nepravnomočno dovoljenje je bilo izdano sredi novembra, že nekaj dni po tem pa so Slovenske železnice (SŽ), ki so investitor projekta, objavile naročilo za izvajalca prve faze gradnje avtobusne postaje, torej gradbene jame. Z ministrstva za naravne vire in prostor so sporočili, da je bila na upravnem sodišču vložena tožba zoper gradbeno dovoljenje. Čakamo še na odgovor pristojnih institucij, a kot kaže, bo tožba premaknila načrtovani začetek gradnje.
Po zadnji časovnici naj bi dela začeli po novem letu, ko bi bil izbran izvajalec, in jih zaključili do leta 2028. Po gradbenem dovoljenju naj bi dela začeli že letos. Kot smo že poročali, se je zavleklo dogovarjanje z občino glede plačila komunalnega prispevka. S Slovenskih železnic so sporočili, da so za namene severnega terminala plačali 9,3 milijona evrov komunalnega prispevka. Celotna vrednost severnega terminala se sicer giblje okoli 75 milijonov evrov.
Alpe Adria Green vložila tožbo
Tožbo zoper gradbeno dovoljenje naj bi vložila nevladna organizacija Alpe Adria Green. Ta je želela podati pripombe že v okviru javne obravnave, a naj bi zamudili rok, smo prebrali v nepravnomočnem dovoljenju. Za komentiranje vsebine tožbe niso dosegljivi zaradi bolniške odsotnosti. So pa z nami delili pripombe, ki so jih neuspešno podali v okviru javne obravnave. Gre sicer za nekaj predlogov bolj splošne narave. Tako so poudarili, da je lokacija na severni strani potniškega centra po njihovi oceni neprimerna, »saj ni povezave z vsemi mestnimi avtobusi«. Prav tako so izpostavili, da je v načrtu premalo poudarjena dostopnost za kolesarje in osebe z gibalno oviranostjo.
Predlagali so še, da se ustrezno razporedi avtobusna postajališča in da naj bo postaja zasnovana bolj trajnostno. »Oblikovanje postaje naj bi bilo privlačno in skladno s splošnim urbanim okoljem, da bi postaja postala ne le funkcionalna, temveč tudi estetska pridobitev za mesto,« so še povedali in predlagali, da se razmisli tudi o vključitvi umetniških elementov, ki bi odražali kulturo in identiteto Ljubljane. Na koncu so še predlagali, da naj se vključi več prostorov, namenjenih srečevanju in vključevanju ljudi.
Kot smo poročali, bo objekt avtobusne postaje vključeval podzemno garažo in tudi več nadstropij s pisarniškimi prostori. Oboje bo namenjeno komercialni dejavnosti oziroma oddajanju na trgu.