Parkirišče na Dolgem mostu je prvo ljubljansko parkirišče, ki ga je občina uredila po sistemu P+R oziroma »park and ride«. To pomeni, da je parkiranje tam prvenstveno namenjeno tistim, ki se do Ljubljane pripeljejo z avtomobilom, z Dolgega mosta pa potem pot nadaljujejo z javnim prevozom.
Na Dolgem mostu je lani parkiralo skoraj 92.000 vozil oziroma povprečno 405 avtomobilov na dan. Parkirišče, ki po podatkih javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice (LPT) ponuja 349 parkirnih mest za osebna vozila, od teh jih je enajst rezerviranih za invalide, je med petimi ljubljanskimi parkirišči P+R še vedno tudi najbolj priljubljeno. Za primerjavo: na parkirišču P+R Barje je bilo lani parkiranih nekaj manj kot 59.000 vozil, na P+R Studenec pa 6969 vozil, kar je okoli 35 vozil na dan.
Že tako najbolj obremenjeno ljubljansko parkirišče P+R pa ni zgolj izhodišče za tiste, ki se na obrobje mesta pripeljejo z osebnim avtomobilom in vožnjo v mestno središče nadaljujejo z javnim prevozom, pač pa tudi izhodiščna točka za številne izletnike. Parkirišče P+R Dolgi most si namreč tudi številne turistične agencije izberejo za zbirno mesto, od koder se potem izletniki z organiziranim avtobusnim prevozom iz Ljubljane odpravijo na oglede predvsem bližnjih turističnih znamenitosti. Do izhodišča se mnogi pripeljejo z avtomobilom in ga tam tudi parkirajo, parkirišče ob Tržaški cesti pa je posledično pogosto pretesno za vse.
Skoraj 300 ukrepov redarjev
Parkiranje na Dolgem mostu je namreč zelo ugodno. Dnevno parkiranje, tako kot na vseh občinskih parkiriščih P+R, stane 1,20 evra, v parkirnino sta vključeni še dve vožnji z mestnimi avtobusi. Ob sobotah in nedeljah je parkiranje brezplačno. Zaradi prostorske stiske se nekateri vozniki, raje kot da bi parkirali drugje, zato znajdejo po svoje in vozila parkirajo kar na zelenicah ob parkirišču ali na parkirnem prostoru za avtodome. A tudi na Dolgem mostu morebitne kršitve preverjajo mestni redarji. Lani so na območju parkirišča izrekli 298 ukrepov. »Parkiranje na javnih površinah je dovoljeno vsem pod enakimi pogoji in tako, kot je označeno s prometno signalizacijo,« so ob tem jasni na ljubljanski mestni občini.
Precej nezadovoljni zaradi tega so bili izletniki že decembra, ko so se odhodi avtobusov, namenjenih na praznične sejme na Dunaju, v Salzburgu in drugih praznično okrašenih mestih, kar vrstili. Podobno je tudi v času drugih praznikov in počitnic. »Hvala, mestno redarstvo, da ste velikemu številu sobotnih izletnikov polepšali dan z izrečenimi denarnimi kaznimi zaradi nepravilnega parkiranja na Dolgem mostu,« je denimo eden od izletnikov zapisal na družbenem omrežju in na občino naslovil vprašanje, kje naj parkirajo v primeru, ko je parkirišče, ki jim ga je celo predlagala izbrana turistična agencija, ob prihodu že povsem zasedeno.
Kazen je ob vrnitvi z izleta neprijetno presenetila še eno občanko. »Zagotovo se zavedate, da je parkirišče na Dolgem mostu zasedeno tudi zaradi izletov. Ko prideš na parkirišče ob 5.15 in so vsa mesta že zasedena, avto parkiraš na zemlji ob parkirišču,« je zapisala. Ob tem je še navedla, da mestni avtobusi niso alternativa, saj tako zgodaj ne vozijo. To sicer ne drži povsem. Sodeč po trenutnem voznem redu na primer prvi avtobus številka 6 iz Črnuč v soboto odpelje ob 3.13 in je na Dolgem mostu slabih 35 minut kasneje. Zadnji sobotni odhod avtobusa na progi 6 z Dolgega mostu je tri minute čez polnoč, dobre pol ure kasneje avtobus od tam odpelje še v garažo.
Občina: To ni naša odgovornost
Na občini so na vprašanje, ali so razmišljali o tem, da bi turistične agencije pozvali, naj svoje odhode organizirajo z manj obremenjenih parkirišč P+R, odgovorili, da agencije prosto izbirajo točko odhoda. Ob tem pa so še enkrat poudarili, da morajo vsi udeleženci v prometu upoštevati prometne predpise, sicer tvegajo globo.
»Vse turistične agencije in drugi prevozniki potnikov, ki opravljajo svoje storitve na območju Ljubljane, so dobro seznanjeni z načinom obratovanja in kapacitetami tega konkretnega parkirišča ter tudi vseh drugih. Pravilno bi bilo, da o tem obvestijo svoje stranke oziroma poskrbijo za kakovost svojih storitev,« so pojasnili na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet ter ob tem poudarili, da so organizatorji sami dolžni strankam ponuditi in zagotoviti zanesljive rešitve. »To pa ni le zagotovljen čas odhoda in rezervacija avtobusnega sedeža. Te odgovornosti Mestna občina Ljubljana ne prevzema,« so še zapisali na občini.