Območje glavne železniške in avtobusne postaje je trenutno ena črnih pik v mestu. Tako bo najbrž ostalo vse do načrtovane uresničitve projekta Emonika, ki na tem mestu predvideva gradnjo potniškega centra z novo železniško in avtobusno postajo in bi moral biti po prvih optimističnih napovedih končan že konec leta 2009. Kljub temu da se časovnica gradnje Emonike ves čas spreminja, je to območje v zadnjem času vendarle deležno vsaj manjših popravkov.
Krožišče za lažji dostop do peronov
Zdaj so Slovenske železnice poskrbele za izboljšavo na območju železniške postaje, ki je namenjena predvsem kolesarjem. Na območju med poslovno stavbo glavne železniške postaje na Trgu Osvobodilne fronte (OF) in tamkajšnjim parkiriščem odslej velja nekoliko spremenjena prometna ureditev. Delavci so namreč po naročilu družbe Slovenske železnice – Infrastruktura v minulih dneh nekoliko razširili prostor in pred uvozom oziroma izvozom na parkirišče uredili krožišče. Zarisali so tudi novo kolesarsko stezo in nedaleč od krožišča postavili nova stojala za parkiranje koles.
»Z ureditvijo krožišča bo dostop do parkirišča bolj tekoč, saj nova prometna ureditev omogoča dostavo potnikov do peronov na za to rezervirano mesto, ne da bi s tem ovirali promet oziroma vhod na parkirišče oziroma izhod z njega,« je v imenu Slovenskih železnic (SŽ) sporočila predstavnica za stike z javnostjo Tea Šavor. Ob tem je pojasnila, da nova ureditev ne bo vplivala na ureditev parkirišča. Voznikom osebnih vozil bo ob glavni železniški postaji tudi po zaključku vseh del tako še vedno na voljo okoli šeststo parkirnih prostorov.
Več kot 240 parkirnih prostorov za kolesa
Krožišče je namenjeno tudi kolesarjem, saj je tam že zarisana kolesarska steza, ki povezuje nova območja za parkiranje koles. Projekt gradnje parkirnih prostorov za kolesa na območju ljubljanske železniške postaje namreč obsega ureditev parkirnih prostorov za več kot 240 koles, ki bodo razporejena na treh lokacijah. Pred vhodom v potniško blagajno so delavci že uredili 80 parkirnih prostorov za kolesa, prav tako so že končali urejanje 40 parkirnih prostorov na vzhodni strani poslovne stavbe, medtem ko dela pri stopnišču v podhod, ki pod železniškimi tiri Trg OF povezuje z Bežigradom, še potekajo. »Dela bodo končana konec meseca,« so zapisali pri Slovenskih železnicah.
Prav te lokacije se bodo kolesarji najbrž še posebej razveselili. Večina stojal za parkiranje koles je namreč postavljena na prostem, medtem ko bo ob vhodu v podhod 96 parkirnih prostorov za kolesa urejenih pod nadstreškom. Dodatno bo tam še 26 parkirnih prostorov na prostem.