Na občini zagotavljajo, da je »namen izvajanja meritev s samodejno merilno napravo izključno izboljšanje prometne varnosti, saj vozniki prevečkrat pozabljajo, da prevelike hitrosti zmanjšujejo možnost, da bi se izognili nevarnim situacijam in s tem tudi preprečili prometne nesreče«. Njihov cilj je zmanjšanje števila oziroma preprečitev smrtnih žrtev in hudo poškodovanih oseb v prometnih nesrečah.
Na Mestni občini Ljubljana so v sklopu evropskega tedna mobilnosti najprej napovedali, da bodo trojico ohišij za novi stacionarni radar namestili na Cesti Dolomitskega odreda, Zadobrovški cesti in v Ulici Pohorskega bataljona. Vendar so na koncu eno od ohišij namesto v Ulico Pohorskega bataljona namestili v Slovenčevo ulico pri hišni številki 15. Postavljen je v bližini osnovne šole Franceta Bevka.
Na Ulici Pohorskega bataljona meritve niso možne
Na portalu za pobude občanov je redarstvo pojasnilo, da postavitev ohišja za radar v Ulici Pohorskega bataljona ni bila mogoča, »saj je tehnična izvedba postavitve neizvedljiva. Namreč, za nedvoumno ugotavljanje kršitev na podlagi izvedenih meritev je pri postavitvi stacionarne samodejne merilne naprave treba slediti navodilom proizvajalca.« Iz tega lahko razberemo, da v Ulici Pohorskega bataljona niso mogli najti lokacije, na kateri bi lahko po navodilih proizvajalca radarja izvajali meritve hitrosti.
Na mestnem redarstvu so nam povedali še, da se je tudi Slovenčeva ulica »pokazala kot ena varnostno bolj obremenjenih lokacij«. Pri določitvi mikrolokacije za ohišje v Slovenčevi ulici je bila ključna tehnična primernost lokacije, so dodali na redarstvu.
Odločitev, da radarja ne bo v Ulici Pohorskega bataljona, je enega od tamkajšnjih stanovalcev razočarala. Občino je pozval, naj z nekakšnimi ukrepi umiri promet v omenjeni ulici. »Ljudje enostavno ne upoštevajo cone 30 in potrebujemo kar koli za umiritev prometa,« je zatrdil občan. Na mestnem redarstvu so mu odgovorili, da je pred osnovno šolo Franceta Bevka že postavljena grbina, pločnik pa so v okolici šole dodatno zavarovali s stebrički. Ob tem so zagotovili, »da je Slovenčeva ulica na podlagi podatkov tudi ena izmed ulic, kjer pogosto prihaja do prekoračitev hitrosti, kot tudi do prometnih nesreč tudi z najhujšimi posledicami«.
Lani v Slovenčevi ulici merili 590 minut
Na redarstvu so povedali, da so lani hitrosti v Slovenčevi ulici merili s prenosnim radarjem pri hišni številki 24, in sicer so efektivno hitrost merili 590 minut oziroma slabih deset ur. Ob tem velja omeniti, da so mestni redarji lani opravili 4297 ur efektivnega merjenja hitrosti na različnih lokacijah v mestu. To je 2223 ur več kot leto prej, takšnemu povečanju števila ur pa je najbolj botrovalo delovanje prvega superradarja, ki ga občina rotira med Slovensko, Roško, Dolenjsko in Celovško cesto.
Po podatkih ljubljanske policijske uprave se je letos na odseku Slovenčeve ulice od Vodovodne ceste do nadvoza čez obvoznico zgodilo pet prometnih nesreč. Vse so se končale le z gmotno škodo. Lani so policisti na tem odseku Slovenčeve ugotovili eno prometno nesrečo, pri kateri je bila najmanj ena oseba lažje poškodovana. Leta 2016 je bilo prometnih nesreč kar sedem, od tega ena prav tako z najmanj eno osebo, ki je bila lažje poškodovana. S policije so sporočili še, da se je maja 2013 v bližini naslova Slovenčeva 60a zgodila nesreča s smrtnim izidom. Voznik je na zaznamovanem prehodu za pešce do smrti povozil dve peški.
»Cilj je izključno izboljšanje prometne varnosti«
»Izkušnje iz tujine in doma dokazujejo, da število ohišij in označitev krajev izvajanja meritev hitrosti vpliva na spremembo obnašanja voznikov v cestnem prometu. Na tak način vozniki lahko z veliko večjo verjetnostjo pričakujejo, da bo v primeru prekoračitve najvišje dovoljene hitrosti njihovo početje dokumentirano in tudi sankcionirano, ter se posledično temu primerno odzovejo, praviloma z zmanjšanjem hitrosti, kar je tudi cilj izvajanja meritev,« so sporočili z mestnega redarstva.
Razložili so tudi, da so njihova prizadevanja za umirjanje prometa v skladu z »Vizijo 0« resolucije o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za obdobje do leta 2022. Ta si prizadeva za nič smrtnih žrtev in nič hudo poškodovanih oseb v prometnih nesrečah.