Krajan občine Trzin je decembra lani Slovenske železnice opozoril na skrb vzbujajoče stanje v kolesarnici ljubljanske železniške postaje. »Že več mesecev je kolesarnica brez video nadzora in ima premalo stojal pod nadstreškom. Tam je tudi precej odsluženih koles in kolesarskih ključavnic, ki bi jih morali odstraniti,« je zapisal in dodal, da takšni pogoji spodbujajo morebitne nepridiprave h kraji koles ali njihovih delov.

Vlaganja v kolesarnico niso predvidena

Iz pristojne službe SŽ Infrastruktura so mu odgovorili, da »tudi sami ugotavljamo, da nekateri uporabniki površin za parkiranje koles te žal uporabljajo za počitniško parkiranje ali pa kot odlagališče neuporabnega prevoznega sredstva«. Vendar pa, kot so navedli, dotrajanih koles ne morejo kar samovoljno odstraniti, potreben je namreč postopek z določenimi službami. Te naj bi o navedeni problematiki že obvestili.

»V službi za varovanje smo preverili delovanje kamere in ta deluje tudi na območju kolesarnice. V primeru nevšečnosti in poškodb kolesa dogodek prijavite policiji, ki bo nadalje ukrepala,« so še zapisali. Zaradi nadgradnje železniške postaje pa vlaganja v obstoječo kolesarnico niso predvidena, »ker so z nadgradnjo in kasneje graditvijo avtobusne postaje predvidena tudi nova parkirišča za kolesa«.

V službi za varovanje smo preverili delovanje kamere in ta deluje tudi na območju kolesarnice. V primeru nevšečnosti in poškodb kolesa dogodek prijavite policiji, ki bo nadalje ukrepala.

Slovenske železnice

Enkrat ukradli kolo, drugič sedež

Februarja letos so omenjenemu uporabniku kolesarnice ukradli s ključavnico priklenjeno kolo. »Konec leta 2024 sem moral že zamenjati ključavnico, ki je bila poškodovana zaradi poskusa kraje, zdaj pa sem se dokončno poslovil od očetovega več kot 30 let starega kolesa, ki sem ga imel na postaji ves čas, odkar so tam nadstreški,« je zapisal v novi pritožbi Slovenskim železnicam. Pri tem je dodal, da se je od začetka gradnje novega potniškega terminala stanje še poslabšalo: »Kolesarnice so neurejene že do te mere, da kar kličejo h kraji.« Pet mesecev kasneje so krajanu Trzina ukradli še sedež kolesa. »Multimodalnim potnikom pomaga le kolesarnica, ki je varovana, zato smo že zdaj zaskrbljeni, kako bo na novi železniški postaji, kjer bo prostora za več kot 1500 koles, saj zdaj niste sposobni varovati niti teh nekaj deset koles,« je povzel.

Preverili smo, ali se pri ljubljanski kolesarski mreži pogosto srečujejo s krajami v omenjeni kolesarnici. »Ravno prejšnji teden smo dobili sporočilo o kraji kolesa in sedeža. Drugih informacij ali obvestil pa ni bilo,« je povedala predsednica Ljubljanske kolesarske mreže Lea Rikato Ružič. »Sama tam sicer nisem imela težav, res pa je, da nisem redni uporabnik kolesarnice,« je dodala.

Nevaren dostop

Krajan občine Trzin je v svojem sporočilu opozoril tudi na nevaren dostop med omenjeno kolesarnico in križiščem Resljeve ceste s Trgom Osvobodilne fronte na vzhodni strani avtobusne postaje. »Najprej nam otežujejo dostop nepravilno parkirani avtomobili, nato taksisti in pogosto še avtobus na zadnjem peronu, kjer je tudi prehod čez cesto,« je zapisal. Po njegovih besedah je nepregledno tudi desno zavijanje avtomobilov z Resljeve na Masarykovo cesto, kjer imajo sprva zeleno luč le avtomobili: »Za nekaj avtov imajo pešci še rdečo luč, potem pa se tudi zanje prižge zelena, kar ob desnem zavijanju spregledajo mnogi vozniki.«

Omenjeno območje se zdi z vidika dostopa problematično tudi Lei Rikato Ružič. »Vzdolž Trga Osvobodilne fronte je neustrezno že to, da ni kolesarske proge v smeri iz centra proti železniški postaji,« je pojasnila. Poleg vseh omenjenih nevarnih lokacij je izpostavila tudi podhod: »Tam zaenkrat še ne smemo kolesariti, prepovedana je tudi uporaba dvigala. Na voljo imamo tako zgolj zelo strmo klančino.« 

Priporočamo