Glavna železniška postaja bo v kratkem opremljena z novimi parkirišči za kolesa, kaže javno naročilo za ureditev kolesarskih parkirnih prostorov, ki ga je konec septembra objavila družba Slovenske železnice – Infrastruktura. Kolesarnice bo urejala družba SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, ki je naročena dela pripravljena opraviti za 189.343 evrov z davkom na dodano vrednost. Edini preostali konkurent družba Armat iz Krmelja pa bi ista dela opravila po ceni 222.069 evrov.
Železnice načrtujejo ureditev treh območij za parkiranje, na katerih bo skupaj dovolj parkirnih prostorov za 244 koles, kaže dokumentacija izvedbenega projekta. Prvo območje, ki ga bodo preuredili v parkirišče za kolesa, je zelenica na zahodni strani stavbe glavne železniške postaje. Ob stavbi so že danes postavljena stojala za kolesa, ki pa so navadno vedno polna. Večino zelenice bo izbrani izvajalec moral tlakovati, na tem območju bodo prostora za okoli 80 koles.
Pokrita kolesarnica z videonadzorom
Na drugi lokaciji so prav tako že kolesarska stojala in reklamni pano, ki se ga umakne. Ta lokacija je vzhodno od poslovne stavbe na naslovu Trg Osvobodilne fronte 7/8. Po ureditvi bo tu prostora za približno 40 koles. Zadnje območje, ki se preureja v kolesarnico, je zelenica ob obstoječi kolesarnici pri stopnišču v podhod. In sicer bo SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana moralo preurediti obstoječo kolesarnico, saj je predvidena zamenjava stojal za kolesa in odstranitev kovinske ograje levo in desno od vhoda. Po zaključku del bo v tej kolesarnici lahko parkiralo 16 koles. Na bližnji zelenici pa Slovenske železnice načrtujejo postavitev stojal za še 108 koles. Prednost te lokacije pred preostalima dvema bo dejstvo, da bodo ta stojala pod nadstrešnicami, zagotovljen bo videonadzor, nadstrešnice bodo ograjene, znotraj panelne ograje bo tudi servisno stojalo za popravilo manjših okvar ali za polnjenje izpraznjenih zračnic.
V Ljubljanski kolesarski mreži to potezo Slovenskih železnic ocenjujejo kot pozitivno, saj se bo po njihovih izračunih zmogljivost parkirišč na območju železniške postaje skoraj podvojila. Predsednica kolesarske mreže Lea Rikato Ružič je povedala, da sicer pogrešajo več nadstrešnic, »ker gre v večini primerov za daljše trajanje parkiranja koles«, in več stojal na prvi lokaciji, ker da jih tam tudi najbolj primanjkuje. Ta problem bi lahko rešili z dvonivojskim pakirnim sistemom, svetujejo v kolesarski mreži. »Predlagamo tudi, da podobno, kot je praksa v tujini, začnejo redno odstranjevati kolesa, ki so že zelo dolgo parkirana in jih očitno nihče ne potrebuje, saj zasedajo prepotreben prostor,« je povedala Rikato-Ružičeva.
Legalno do železniške postaje ni mogoče kolesariti
V okviru tega projekta so Slovenske železnice – Infrastruktura naročile tudi ureditev kolesarske povezave od druge do tretje lokacije. Izvajalec bo moral kolesarsko povezavo pobarvati z rdečo barvo, odstraniti morebitne dotrajane ovire in zavarovati kolesarsko stezo pred parkiranimi avtomobili.
A bolj kot ta kolesarska povezava, ki poteka večinoma po površinah za mirujoči promet, se Ljubljanski kolesarski mreži zdi pomembna ureditev kolesarske povezave do parkirnih prostorov na prvi lokaciji, to je zahodno od stavbe postaje. »Po našem vedenju trenutno ni mogoče legalno prikolesariti prav do nje,« je povedala predsednica Ljubljanske kolesarske mreže. Ob železniški postaji Ljubljana namreč ni urejene kolesarske površine. Tisti kolesarji, ki se kljub temu odločijo do postaje (nelegalno) prikolesariti, pa niso varni.
»Občina, Slovenske železnice in Avtobusna postaja Ljubljana bi skupaj morale priti do ustrezne rešitve. Bojimo se, da bo to možno šele ob izvedbi projekta Emonika, saj gre za kompleksno ureditev, ki je v obstoječem stanju težko rešljiva,« priznava Rikato-Ružičeva. »Takrat bomo zagotovo lobirali za ločene kolesarske steze, saj gre za precej prometen notranji cestni obroč. Do takrat pa bi lahko vsaj dovolili kolesarjenje med avtobusno in železniško postajo, saj trenutno glede na prometno signalizacijo to ni mogoče,« je še dodala predsednica Ljubljanske kolesarske mreže.