Vožnja po glavni cesti, ki se vije ob reki Savi in povezuje Zasavje z Ljubljano, je za mnoge voznike vsakodnevna rutina. Toda v soboto zvečer se je ta rutina za eno družino končala v tragediji.

Ura je kazala 18.59. Zunaj naselja Hotič, v občini Litija je prišlo do trka, ki je vključeval tri vozila, življenje pa je izgubila 49-letna ženska.

Po prvih ugotovitvah preiskave, ki so jo opravili policisti, se je tragedija začela z enim samim napačnim gibom ali trenutkom nepozornosti v desnem nepreglednem ovinku. 49-letni voznik osebnega avtomobila je vozil iz smeri Litije proti Ljubljani. Na ovinku je nato izgubil nadzor nad vozilom.

Avtomobil je začel drseti. V tistih kritičnih trenutkih, ko pnevmatike izgubijo oprijem in vozilo postane projektil, je vozilo zaneslo na nasprotni vozni pas. Popravnega izpita ni.

Drsenje vozila v ovinku, kot se je zgodilo v tem primeru, pogosto kaže na neprilagojeno hitrost razmeram na cesti, čeprav uradni vzrok še ni bil dokončno potrjen. V takšnih ovinkih centrifugalna sila neizprosno kaznuje vsako prekoračitev fizikalnih omejitev.

Nasproti je v tistem trenutku pravilno pripeljal 36-letni voznik osebnega vozila. Prišlo je do silovitega trčenja. Vozilo 49-letnika je odbilo naprej, v naslednjo oviro – tovorno vozilo, ki ga je v nasprotni smeri vozila 50-letna voznica. Medtem ko so ostali udeleženci v nesreči utrpeli šok in materialno škodo, je bila cena za potnico v vozilu domnevnega povzročitelja najvišja možna. 49-letna sopotnica je utrpela tako hude telesne poškodbe, da ji reševalne ekipe niso mogle več pomagati.

Do trčenja je menda prišlo nedaleč od tega ovinka.

Do trčenja je menda prišlo nedaleč od tega ovinka.

Cesta, znana tudi kot zasavka, je med vozniki že dolgo na slabem glasu. Gre za prometnico, ki zahteva popolno zbranost. Kombinacija bližine reke, ki pogosto ustvarja vlažno mikroklimo, in številnih nepreglednih ovinkov, ustvarja okoliščine, kjer je meja med varno vožnjo in nesrečo tanka.

Drsenje vozila v ovinku, kot se je zgodilo v tem primeru, pogosto kaže na neprilagojeno hitrost razmeram na cesti, čeprav uradni vzrok še ni bil dokončno potrjen. V takšnih ovinkih centrifugalna sila neizprosno kaznuje vsako prekoračitev fizikalnih omejitev. Ko vozilo enkrat začne drseti proti nasprotnemu pasu, voznik postane zgolj potnik v lastnem stroju, izid pa je odvisen od tega, kaj – ali kdo – prihaja naproti.

Slovenske ceste so do 7. decembra  zahtevale že 88 življenj, v enakem obdobju lanskega leta pa 68.

Priporočamo