Gre za kanala Screen Culture iz Indije in KH Studio iz ZDA, ki sta skupaj zbrala več kot dva milijona naročnikov in presegla milijardo ogledov. Njun glavni cilj je bil prav ta masovni doseg, saj visoka gledanost na youtubu prinaša znatne oglasne prihodke. Sporno pri njunem delovanju pa je, da namen ni bil zabava občinstva, temveč načrtno zavajanje uporabnikov, da gledajo uradne napovednike.

Kanala sta objavljala kolaže izsekov iz obstoječih filmov in posnetkov, ustvarjenih z umetno inteligenco. Da bi pritegnila čim več klikov, sta ciljala na težko pričakovane filme, ki sploh še niso izšli, in ustvarjala vtis uradnih objav. S tem sta škodovala tudi filmskim studiem, saj so lažni napovedniki pogosto dosegli celo več prometa kot pravi.

Marca je Screen Culture denimo objavil kar 23 različic napovednika za film Fantastični štirje: prvi koraki, pri čemer so nekateri po gledanosti prekosili uradni napovednik.

Problem je vsebina, ne tehnologija

Youtube je proti kanaloma ukrepal že v preteklosti in jima ukinil monetizacijo. Ustvarjalca sta se odzvala z dodajanjem oznak, kot so "parodija", "ljubiteljski" ali "konceptualni napovednik". S tem sta si povrnila pravico do oglasov, a sta v zadnjih mesecih oznake znova umaknila in se vrnila k stari praksi. Zaradi ponovnih kršitev ju je platforma zdaj dokončno odstranila.

Čeprav nekateri to potezo povezujejo z bojem proti umetni inteligenci, gre verjetneje za odstranjevanje namerno zavajajočih vsebin, ki kršijo avtorske pravice in koristijo le lastnikom kanalov. Youtube namreč še vedno dovoljuje glasbo in vsebine, ustvarjene z UI, vključno z bolj ali manj informativnimi objavami, uporabljajo ponavljajoče se sintetične glasove. Nekatere med njimi so kljub uporabi umetne inteligence zabavne in koristne. Težava torej ni v orodju samem, temveč v namenu in kakovosti izdelka.

Priporočamo