Kako bi opisali kreativnost, če bi vas nekdo vprašal, kaj je to? Udeleženci 25. podelitve oglaševalskih nagrad Epica, ki je bila minuli konec tedna v ljubljanskem Kinu Šiška, so imeli priložnost videti najboljše iz oglaševalskega sveta po izboru žirije, v kateri so uredniki in novinarji evropskih marketinških revij. Svoje najnovejše oglaševalske akcije in projekte je predstavilo osem predstavnikov evropskih oglaševalskih agencij, ki so redni prejemniki pomembnih nagrad na področju oglaševanja in kreativnosti.

Publiko je naprej ogrel edini slovenski govorec na Epici, Aljoša Bagola, izvršni kreativni direktor Pristopa, ki je domači in tuji javnosti predstavil pomembnejše oglaševalske akcije oglaševalske agencije Pristop, ki so jih izdelali za naročnike Mobitel, TSmedia, blagovno znamko Cockta Droge Kolinska in druge.

Delo agencije in svoj pogled na kreativnost je pokazal tudi Heiko Freyland, kreativni direktor pri nemški oglaševalski agenciji Kempertrautmann. Prepričan je, da sta izvirnost in kreativnost oglaševalskih agencij odvisni od splošne razgledanosti in razumevanja okolice. Akcijam, ki blestijo na različnih oglaševalskih festivalih in dosegajo najboljša odličja, je po njegovem mnenju skupno to, da temeljijo na poglobljenem razumevanju podobnih situacij in družbenih vzorcev.

Rosa Haider-Merlicek, kreativna direktorica pri avstrijski oglaševalski agenciji Demner, Merlicek&Bergmann, in Pascal Crifo, medijski direktor v francoski oglaševalski agenciji Fred& Farid, sta se - preden sta pokazala nekaj primerov svojih najboljših akcij zadnjega obdobja - osredotočila predvsem na predstavitev njunih agencij. Avstrijska agencija je svojo kreativnost izrazila pri promociji že 229 blagovnih znamk iz 22 sektorjev, sodelovala pa je že s 53 naročniki iz 13 različnih držav. Pariška agencija Fred&Farid, ki je znana po svojem pompoznem, drznem, včasih celo kičastem oglaševalskem slogu, zaposluje 150 ljudi dvajsetih narodnosti. Crifo je podrobno predstavil tudi z zlato nagrado Epice nagrajeno akcijo, ki so jo v njegovi agenciji izdelali za blagovno znamko brezalkoholne pijače Schweppes.

Ena težje pričakovanih oglaševalskih agencij, ki so se predstavile v Ljubljani, je bila nizozemska podružnica vodilne neodvisne agencijske skupine na svetu Wieden+Kennedy. Agencija s sedežem v ameriškem Portlandu je bila ustanovljena na dan norcev leta 1982. Kot je povedal Clay Mills, direktor projektov naročnikov pri Wieden+Kennedy Amsterdam, so agencijo ustanovili zato, da bi "posameznikom ponudila navdihujoče okolje, kjer bi lahko ustvarjali najboljša dela". Nizozemska podružnica je bila ustvarjena deset let pozneje in danes je ena izmed osmih podružnic oglaševalske mreže. Po Millsovih besedah je moto njihove agencije "delo je vedno na prvem mestu", zaradi česar ji pripisuje njeno uspešnost. Mills je natančno predstavil tudi z zlato epico nagrajeno oglaševalsko akcijo "Odpri svoj svet", ki so jo ustvarili za proizvajalca piva Heineken.

Oglaševalska dela (verjetno Slovencem nepoznanih) norveških blagovnih znamk, kot sta Asan in Litago, sta predstavila Jan Christian Fossedbraten, direktor, in Ragnar Roksva, kreativni direktor iz norveške oglaševalske agencije Los&Co.

Konferenčni del dogodka je zaključil Martin Spillman, izvršni kreativni direktor pri švicarski oglaševalski agenciji Spillman/Felser/Leo Burnett, ki je po svetu znana tudi po svojem zanimivem načinu kadrovske urejenosti. V njej so namreč vsi zaposleni enakovredni in se s svojimi poslovnimi nazivi in funkcijami kitijo le zato, ker to od njih pričakujejo naročniki in investitorji. Verjamejo namreč, da kreativne ideje v okolju, kjer ni hierarhije, lažje pridejo na plano. Spillman je udeležence navdušil in nasmejal s kreativnimi akcijami, ki so jih izdelali za naročnike, kot so trgovina s pohištvom Micasa, švicarska turistična zveza in življenjska zavarovalnica Swiss Life, za katero so ustvarili tiskane oglase "Življenjski preobrati v enem stavku", ki je na letošnjem tekmovanju Epica prejela zlato nagrado v tekmovalni skupini tiskanih oglasov.

Težko pričakovani del petkovega dogodka je bila tudi podelitev nagrad epica. Vsi zmagovalci so bili oznanjeni že ob koncu minulega leta, ko je žirija končala svoje delo. 75 oglaševalskih agencij Evrope in preostale regije EMEA si je razdelilo štiri zlate nagrade, 151 srebrnih in 162 bronastih nagrad epica. Skupno število podeljenih nagrad je bilo tako 388, kar je 17 odstotkov več kot leto prej. K večjemu številu prijavljenih del - 589 podjetij iz 48 držav je prijavilo kar 3739 oglaševalskih del - je prispevalo predvsem dejstvo, da je letošnja Epica tekmovalcem ponudila štiri nove tekmovalne skupine.

Najuspešnejša država na letošnji Epici je bila Nemčija, saj so njene agencije prejele kar 89 nagrad v petnajstih kategorijah, res pa je, da je Nemčija prijavila tudi največ del, kar 803. Najuspešnejša oglaševalska agencija je bila že drugo leto zapored švedska agencija Forsman&Bodenfors, ki je skupno prejela osemnajst nagrad. Najuspešnejši oglaševalski mreži sta bili Wieden+Kennedy in Y&R.

Priporočamo