Triletni licenčni dogovor bo uporabnikom orodij Sora in ChatGPT, za katerima stoji OpenAI, omogočil ustvarjanje fotografij in kratkih video posnetkov z več kot 200 liki iz franšiz Disneyja, Marvela, Pixarja in Vojne zvezd, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Partnerstvo vključuje tudi Disneyjevo pridobitev milijardo dolarjev vrednega lastniškega deleža v OpenAI in možnost naknadne pridobitve dodatnega deleža.

»Hiter razvoj umetne inteligence predstavlja pomemben trenutek za našo industrijo,« je dejal izvršni direktor Disneyja Robert Iger. Sodelovanje bo po njegovih besedah »premišljeno in odgovorno razširilo doseg našega pripovedovanja zgodb«.

Disney bo poleg tega lahko uporabil tehnologijo OpenAI za prihodnji razvoj svoje platforme s pretočnimi vsebinami Disney+, zaposleni pa bodo lahko ChatGPT uporabljali tudi pri drugih opravilih.

»Disney je svetovni zlati standard pripovedovanja zgodb,« je dejal izvršni direktor OpenAI Sam Altman. »Ta dogovor kaže, kako lahko podjetja s področja umetne inteligence in kreativni voditelji odgovorno sodelujejo,« je dodal.

Obe podjetji sta ob tem izpostavili svojo zavezanost odgovorni uporabi umetne inteligence. Pri OpenAI so znova poudarili, da posebno pozornost namenjajo preprečevanju ustvarjanja nezakonitih ali škodljivih vsebin ter zaščiti pravic ustvarjalcev.

Dogovor po navedbah AFP predstavlja mejnik, saj gre za prvi primer, da je večje podjetje iz zabavne industrije v takšnem obsegu sprejelo generativno umetno inteligenco in na tak način licenciralo svoje sicer strogo varovane like. Gre za dramatičen premik za industrijo, ki se je s ponudniki generativne umetne inteligence doslej večinoma borila na sodiščih.

Disney in drugi velikani zabavne industrije so namreč tožili podjetja, kot so OpenAI, Perplexity in Anthropic, saj so jih obtoževali nezakonite uporabe njihove vsebine za učenje orodij na osnovi umetne inteligence.

Dogovor je za OpenAI pomemben tudi zato, ker se družba sooča z vse več pomisleki o vzdržnosti poslovnega modela. Stroški namreč rastejo veliko hitreje kot prihodki, čeprav se podjetje približuje eni milijardi dnevnih uporabnikov.

Priporočamo