Od leta 2016 ljubitelji glasbe po vsem svetu delijo svoje letno glasbeno popotovanje na spotifyu, ki je predstavljeno v lepo oblikovani blagovni znamki Spotify Wrapped. Posledica tega je, da so v dneh pred decembrskimi prazniki družbena omrežja, blogi in osebne galerije fotografij polni barvitih grafik, ki poudarjajo, katere pesmi, albume, izvajalce in žanre so ljudje najraje poslušali.

Spotify wrapped uporabnikom omogoča poglobljen vpogled v osebni glasbeni okus. Zelo natančno namreč pokaže, katere pesmi so poslušali najpogosteje in koliko časa so temu namenili.

Objava podatkov s spotify wrapped zato postaja pravi družbeni dogodek. Uporabniki pogosto primerjajo svoje najljubše pesmi in glasbenike z drugimi in ustvarjajo spletno glasbeno skupnost.

Uspešen marketinški trik

Eden ključnih razlogov, da je spotify wrapped postal tako priljubljen in razširjen, je pametna in premišljena marketinška strategija. Spotify wrapped namreč temelji na personalizaciji in s tem ustvari povezavo z uporabnikom. Ko si ta ogleda svoj profil, se počuti, kot da mu je platforma pripravila nekaj posebnega, nekaj, kar je narejeno samo zanj. Ta občutek edinstvenosti in osebne pozornosti pomeni, da se uporabniki počutijo pomembni, kar povečuje zvestobo platformi, ocenjujejo medijski strokovnjaki.

Prav tako se wrapped močno naslanja na viralnost, saj ga ljudje z deljenjem svojih rezultatov na omrežjih brezplačno promovirajo. Izkoriščajo pa ga tudi glasbeniki, ki poskušajo izkoristiti svoje uspehe.

Več posnemovalcev

V zadnjih letih smo na spletu zasledili več poskusov posnemanja izvirnega povzetka. Svojega je uvedel apple music s funkcijo replay, s katero uporabnikom ponuja najbolj poslušane pesmi in glasbenike v minulem letu. Nečesa  podobnega so se lotili tudi pri youtubu, kjer s svojo različico recap povzemajo navade gledanja in poslušanja.

Čeprav ni glasbena platforma, aplikacija duolingo za učenje jezika vsak konec leta ponudi svoj povzetek, kjer prikaže, koliko ste se naučili in koliko točk ste pridobili. Svoje letne povzetke sta nedavno uvedla tudi trgovec Lidl in podjetje za prevoze Uber.

Priporočamo