Apple je storitev za transparentno sledenje v aplikacijah oziroma App Tracking Transparency uvedel leta 2021. Ta od aplikacij v Applovem operacijskem sistemu iOS zahteva, da prek posebnega okenca pridobijo dovoljenje za sledenje dejavnostim uporabnikov v drugih aplikacijah in spletnih mestih na napravi.
Če uporabnik zavrne dovoljenje za sledenje, aplikacija izgubi dostop do informacij, ki omogočajo ciljno usmerjene oglase, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Pri Applu trdijo, da storitev uporabnikom omogoča večji nadzor nad njihovo zasebnostjo z "obveznim, jasnim in razumljivim pozivom glede sledenja". Kritiki medtem družbi očitajo, da sistem uporablja za promocijo lastnih oglaševalskih storitev in omejevanje tekmecev.
Italijanski regulator ne verjame Applovim izgovorom
Tudi italijanski varuh konkurence je opozoril, da storitev ne deluje na način, sorazmeren s ciljem zaščititi osebne podatke uporabnikov. "Pravila Applovega sistema za transparentno sledenje v aplikacijah so določena enostransko in škodujejo interesom Applovih poslovnih partnerjev," je navedel.
Apple je zaradi te storitve spomladi prejel globo tudi v Franciji, preiskujejo pa ga tudi v nekaterih drugih državah.