Da so Kitajci z električnimi avtomobili precej bolj na ti kot Evropejci, ni nikakršna skrivnost. Razlogov za to pa je kar nekaj. Imajo popolni nadzor nad baterijsko verigo, saj obvladujejo velik del rudarjenja, rafinacije in proizvodnje baterij (litij, kobalt, nikelj), podjetji kot CATL in BYD pa sta vodilni pri baterijah, ki so srce električnega vozila. Velik adut je tudi močna in dolgoročna državna strategija, katere del so subvencije, davčne olajšave, državna naročila in zaščita domačega trga. Za nameček so stroški na Kitajskem nižji, saj je delovna sila cenejša, razvoj pa je hitrejši. Ne gre pozabiti niti na ogromen domači trg, ki je največji na svetu, ko beseda nanese na električne avtomobile.

Odgovorni v Evropski uniji se tega zelo dobro zavedajo, saj je vrag odnesel šalo. Zato ne čudi, da razmišljajo, kako bi to odvisnost od Kitajske zmanjšali. Odgovorni v skupini Volkswagen pišejo svojo zgodbo, njen pomemben del pa je tovarna za sestavljanje baterij, ki so jo postavili v Martorellu v Španiji. Je mogočna, saj se razprostira na 64.000 kvadratnih metrih (kar ustreza devetim nogometnim igriščem), njene zmogljivosti pa so impresivne: baterijski sistem sestavijo vsakih 45 sekund, kar je ekvivalentno 1200 baterijam na dan in 300.000 na leto.

Evropa vrača udarec Kitajski: le 45 sekund za avtomobilsko baterijo

Načrt usposabljanja je bil največji v zgodovini podjetja, z več kot 500.000 delovnimi urami, zaposlenih bo 500 delavcev, številni procesi pa so robotizirani. Foto: Seat/Cupra

Španija bo postala vozlišče za elektromobilnost

Zgradili so jo v dobrih dveh letih, investicija pa je dosegla 300 milijonov evrov. Vse v smeri transformacije k elektrifikaciji. Z letom 2026 bodo baterije ekskluzivno na voljo za proizvodnjo cupre ravala in volkswagna ID.pola (kasneje tudi škode epiq), transport baterij do montažne delavnice pa bo potekal preko 600 metrov dolgega mostu. Gre za edinstveno rešitev, katere del je tudi 11.000 solarnih panelov na strehi, ki bodo zagotovili 70 odstotkov vse elektrike, ki je potrebna za celoten proces sestavljanja. S tem bodo zmanjšali ogljični odtis ter zagotovili bolj trajnostno in konkurenčno proizvodnjo. Poleg tega bo sistem za zbiranje vode z zmogljivostjo, enakovredno trem olimpijskim bazenom, okrepil zavezanost tovarne k učinkoviti rabi virov in celoviti trajnosti.

Če želimo biti uspešni, se moramo prilagoditi potrošniku in vedeti, kaj dejansko hoče. Okolje se namreč hitro spreminja, Evropa pa mora tudi na področju električnih avtomobilov postati konkurenčna. Zato je imeti tovarno za sestavljanje baterij v Evropi strateško zelo pomembno. Surovin imamo dovolj, le znati jih moramo uporabiti.

Marcus Haupt, izvršni direktor Seata in Cupre

»Odprtje tovarne za montažo baterijskih sistemov je prelomnica v zgodovini znamk Seat in Cupra. Danes vidimo, kako se naša ambicija uresničuje. Pripravljeni smo proizvajati 100-odstotno električne avtomobile, izdelane v Španiji, ki bodo električno mobilnost omogočili celotni Evropi. Martorell je zdaj središče mobilnosti prihodnosti. Ponosni smo, da vodimo projekt električnih mestnih avtomobilov za jedro skupine Volkswagen in da proizvajamo dva od modelov, ki bosta spremenila pravila igre na področju elektrifikacije, začenši s cupro raval,« je dejal Markus Haupt, izvršni direktor Seata in Cupre. Gre za svojevrsten mejnik v zgodovini podjetja, pri čemer je celotna investicija v elektrifikacijo v Španiji (preobrazbo so začeli pred štirimi leti) dosegla 10 milijard evrov, v tovarno avtomobilov pa tri milijarde. Španija bo tako postala vozlišče za elektromobilnost.

Da bo prihodnost električna, ni več dvoma

Načrt usposabljanja je bil največji v zgodovini podjetja, z več kot 500.000 delovnimi urami, zaposlenih bo 500 delavcev, številni procesi pa so robotizirani. »Pred štirimi leti smo izvedli zgodovinsko naložbo, da bi Španijo uveljavili kot ključno lokacijo in evropsko merilo za elektromobilnost. Z odprtjem te tovarne za montažo baterijskih sistemov v Martorellu začenjamo novo poglavje za skupino Volkswagen, za Španijo in za Evropo. Projekt več deležnikov je dokaz, da lahko s skupnim delom utiramo pot električni prihodnosti v Evropi,« je povedal Thomas Schäfer, član upravnega odbora skupine Volkswagen in izvršni direktor znamke Volkswagen.

Pred štirimi leti smo izvedli zgodovinsko naložbo, da bi Španijo uveljavili kot ključno lokacijo in evropsko merilo za elektromobilnost. Z odprtjem te tovarne za montažo baterijskih sistemov v Martorellu začenjamo novo poglavje za skupino Volkswagen, za Španijo in za Evropo. Projekt več deležnikov je dokaz, da lahko s skupnim delom utiramo pot električni prihodnosti v Evropi.

Thomas Schäfer, član upravnega odbora skupine Volkswagen

Da bo prihodnost električna, danes ni več nobenega dvoma, seveda pa je pomembno, da prinaša dobiček. To pa je hkrati velik izziv, saj morajo električni avtomobili postati cenejši. Raval, na primer, naj bi stal okoli 26.000 evrov. Svetovna premiera ravala je sicer napovedana za marec prihodnje leto, gre pa za prvi model iz družine urbanih električnih avtomobilov, ki bodo na voljo na trgu. Dolg bo štiri metre, pogon pa bo imel speljan na prednji kolesi. Na voljo bo z motorjema z močjo 211 konjev (155 kW) in 226 konjev (166 kW), dosega bosta 450 in 400 kilometrov. Baterija bo sicer imela kapaciteto 56 kWh, za polnjenje do 80 odstotkov pa naj bi zadoščalo že 25 minut. Baterijski sistem MEB+, sestavljen v Martorellu, naj bi bil v vseh glavnih vidikih popolnoma konkurenčen in jasen korak naprej, saj uvajajo poenoteno celico, ki ni le še ena baterijska celica, temveč globalna tehnološka platforma, ki omogoča izjemno hitrost, obseg in prilagodljivost med blagovnimi znamkami, regijami in segmenti. »Če želimo biti uspešni, se moramo prilagoditi potrošniku in vedeti, kaj dejansko hoče. Okolje se namreč hitro spreminja, Evropa pa mora tudi na področju električnih avtomobilov postati konkurenčna. Zato je imeti tovarno za sestavljanje baterij v Evropi strateško zelo pomembno. Surovin imamo dovolj, le znati jih moramo uporabiti,« je še dejal Haupt. Dejansko želijo električno mobilnost narediti atraktivno in dostopno, predvsem pa dokazati, da je lahko tudi Evropa na področju elektromobilnosti vodilna. 

  • 64.000 kvadratnih metrov, kar ustreza devetim nogometnim igriščem, je površina tovarne za sestavljanje baterij v Martorellu.
  • 45 sekund je potrebnih, da sestavijo baterijski sistem, kar je ekvivalentno 1200 baterijam na dan in 300.000 na leto.
  • 600 metrov je dolžina mostu, preko katerega bo potekal transport baterij do montažne delavnice.
  • 300 mio. € ​so vložili v tovarno za sestavljanje baterij, celotna investicija v elektrifikacijo v Španiji je bila 10 milijard evrov in v tovarno za avtomobile tri milijarde.
Priporočamo