Raziskovalci z Univerze v Leedsu so v svoji novi študiju ugotovili, da električni avtomobili niso več nevarnejši za pešce kot avtomobili na bencin ali dizel. Ta študija, objavljena v znanstveni reviji Nature Communications, predstavlja pomemben premik v razumevanju varnosti električnih vozil v prometu.
Po študiji se je največja sprememba zgodila leta 2014, ko je bil uveden zvočni sistem za opozarjanje na vozila (AVAS). Ta pri nizkih hitrostih oddaja še vedno relativno tih, a tudi relativno prepoznaven umetno ustvarjen zvok električnega avtomobila. Sistem je postal obvezen šele leta 2019, raziskovalci pa so opazili, da je število nesreč začelo strmo upadati že ob prostovoljni uvedbi sistema.
Iz prakse lahko sklepamo tudi, da so se vozniki električnih vozil medtem tudi že bolje navadili, da jih drugi udeleženci v prometu morda ne slišijo. Uvedba sistema AVAS pri tem lahko služi tudi kot dodatno opozorilo voznikom, da so bolj pozorni na ta vidik lastništva električnega avta.
V študiji manjše število nesreč povezujejo tudi z boljšimi varnostnimi sistemi, vgrajenimi v novejše modele. Vsekakor pa med raziskavo trkov električnih avtomobilov in pešcev niso zaznali večjih incidentov, ki bi nakazovali večjo nevarnost v primerjavi z drugimi vrstami vozil.
Hibridi dvakrat bolj nevarni
Obstaja pa pomembna izjema. Čeprav se je varnost električnih avtomobilov izboljšala, hibridni avtomobili še vedno sodelujejo v nesrečah s pešci dvakrat pogosteje kot povsem bencinski, dizelski ali električni avtomobili. Znanstvenikom ni uspelo najti neposredne razlage za ta pojav.
Čeprav hibridna vozila proizvajajo enak hrup kot druga in izkušnja vožnje ni bistveno drugačna, raziskovalci domnevajo, da bi razlika lahko bila v vedenju voznikov hibridnih avtomobilov, ki morda ne prilagajajo svoje vožnje na enak način kot vozniki drugih vozil.
Vozniki hibridov morda menijo, da so enako dobro slišni kot termični avtomobili, medtem ko se v tistem hipu vozijo na elektriko in so bolj tiho. Ker so glede glasnosti vozila v zmoti, pa morda tudi niso pozorni na to, da jih pešci morda ne slišijo. Gre za veščino, ki jo vozniki povsem električnih vozil dokaj hitro razvijejo. Verjetno je že vsakemu prekrižal pot nepozoren pešec ali pa vsaj kolesar.