Rimsko cesarstvo, ki je v svoji zgodovini nadziralo vse helenizirane države v Sredozemlju in tudi keltska območja zahodne Evrope, je bilo vrsto let sopomenka napredka. Državljani so imeli volilno pravico, ceste so bile mogočne, voda iz akvaduktov se je stekala v vodnjake na glavnih trgih in bila brezplačna. Prav tako ogled javnih iger in kopanje v toplicah. Le davki so bili visoki, saj sta obramba mej cesarstva in pa razvejana birokracija zahtevali vedno več sredstev. To pa ni ustavilo cesarjev, ki so kar tekmovali v gradnji javnih poslopij in zasebnih vil.

Pravzaprav se zdi rimski imperij v marsičem podoben današnjim državam, le da se po njihovih cestah namesto konjskih vpreg vozijo avtomobili. In med njimi so množično zastopani tudi Mazdini. Še več: ko so njihovi razvojniki leta 2005 tuhtali, kako poimenovati svojega najnovejšega športnega terenca, da bo njegovo ime pomenljivo, takoj prepoznano in nekaj posebnega še leta, so se verjetno spomnili Rimljanov. Ali natančneje, rimskih številk. Izbrali so dve in zadeli v polno. Ob kombinaciji CX, ki, mimogrede, označuje število 110, tudi tisti o avtomobilih manj poučeni zastrižejo z ušesi in pomislijo na (športno-terensko) mazdo. Če smo pikolovski, na štiri, tokratna zgodba pa bo osredotočena na najmanjšo, ki ima izpostavljeno številko 30, kar pa ni naključno. Numerološko število predstavlja potovanja ter učenje tujih jezikov in kultur. Ali prevedeno, veliko boste na poti in tudi s pomočjo vaše CX-30 spoznavali svet.

Prtljažnik pogoltne 430 litrov, na zadnji klopi je dovolj prostora za kolena in glavo srednje velikega potnika. Pogon je speljan na prednji kolesi. Foto: Matej Štakul

Prtljažnik pogoltne 430 litrov, na zadnji klopi je dovolj prostora za kolena in glavo srednje velikega potnika. Pogon je speljan na prednji kolesi. Foto: Matej Štakul

Sodi v razred, ki v Evropi raste najhitreje. Nič čudnega, ko pa športni terenci na dolžinski centimeter ponujajo res veliko. Ta 4,39 metra dolga mazda sicer pomeni vstop v svet japonskih športnih terencev, katerih velikostna ponudba je resnično bogata, tako so naprodaj še CX-5, CX-60 in zastavonoša znamke CX-80. Je kot nalašč za par, ki mu je blizu športnost, čeprav lahko tudi na zadnji klopi dokaj udobno sedita dva odrasla. A kaj vse ta avto, ko beseda nanese na prostor, zmore, ugotovimo, ko podremo zadnjo klop. Prtljažna luknja s 1406 litri tedaj postane vredna svojega imena, saj vanjo ob potovalkah zlahka zložimo tudi dve gorski kolesi. Če pa so v avtu štirje, se prostornina prtljažnika zmanjša na še vedno uporabnih 430 litrov. Pri čemer so dodana vrednost električno pomična prtljažna vrata. Zavedati se je treba, da se dvignejo visoko, kar bi bil brez tovrstne pomoči velik zalogaj predvsem za naše lepše polovice, pa še težka so. Veseli tudi, da so v notranjosti za drobnarije na voljo dva zaprta predala in še nekaj odlagalnih mest.

8 l je bila povprečna poraba bencina na testu, kar je zadoščalo za prevoženih 637 kilometrov z enim polnjenjem.

Kot japonska kultura prebuja nasprotujoča si čustva, jih prebujajo tudi mazde. Drugačne so. Če boste v notranjosti iskali velik barvni zaslon na dotik, boste iskali zaman, saj ga ne premore. Do menijev na zaslonu tako dostopamo s pomočjo vrtljivega gumba, kar je korak v prid varnosti, saj to lahko počnemo intuitivno. Super je tudi projekcija podatkov o hitrosti vožnje in omejitvah na vetrobranskem steklu, saj zgodbo o varnosti še nadgradi. Sedi se visoko in udobno, sedež pa ponuja izdaten bočni oprijem, kot da želi nakazati, da tolerira tudi nekoliko bolj dinamično vožnjo. Seveda je testna CX-30 vse prej kot športni avto, a 140 konjičkom je blizu, da jih poženemo v tek, če si tega zaželimo. 191 km/h najvišje hitrosti in 10,3 sekunde pospeška do stotice je dovolj, da na cesti ne boste nikoli v zadregi, saj boste zlahka opravili tudi manever prehitevanja. Super je, da se moč na prednji kolesi prenaša prek 6-stopenjskega samodejnega menjalnika (ukazujemo mu lahko tudi z ušesoma za volanskim obročem), ki v kombinaciji z aktivnim tempomatom voznika občutno razbremeni, le zaupati mu je treba. Mi smo mu in pri pospeševanju, zaviranju in ohranjanju varnostne razdalje nas ni nikoli pustil na cedilu.

Foto: Matej Štakul

Foto: Matej Štakul

Da med vožnjo nihče ne bo slabe volje, je porok tudi serijska oprema. Milo rečeno je bogata. Ob že naštetem dodajmo, da sta prednja sedeža ogrevana, prav tako volanski obroč, parkirni senzorji in kamera pa so ves čas v pripravljenosti, ko parkiranje ali motoviljenje po ozkih mestnih ulicah postane (pre)zahtevno. Maksimalnih pet zvezdic na varnostnih trčenjih EuroNCAP je kot češnja na torti. To pa ne more biti poceni, si verjetno mislite, a nimate prav. 33.190 evrov je za povprečnega Slovenca na meji še sprejemljivega, posledično je lani CX-30 zapeljala v 369 garaž in bila najbolje prodajana mazda. 

2025-03-10-k ratki-test-web

  

Priporočamo