Ker ljudje danes ne vedo točno, kaj avtonomna vožnja dejansko je, so avtomobilski proizvajalci pred časom ves »proces« razvoja razdelili v pet stopenj.

Smo nekje na četrtini razvoja

»Trenutno smo nekje na stopnji 1,5 in smo še kar nekaj let oddaljeni od popolnoma samostojne vožnje vozil. Nobeno vozilo še ni sposobno določenega dela poti odpeljati samo, govorimo le o asistencah, ki vozniku pomagajo v določenih situacijah. Razvoj avtonomne vožnje je po našem mnenju nekje na 25 do 30 odstotkih,« pravi Blaž Grofelnik, pri podjetju Porsche Slovenija zadolžen za produktni marketing za znamko Volkswagen.

Ključni oviri sta infrastruktura in odgovornost v primeru nesreč

Avtomobilska industrija dela hitro in odločno, a na poti do uveljavitve popolnoma avtonomne vožnje v praksi še zdaleč ni vse odvisno samo od nje. Naproti ji bosta morali iti tudi infrastruktura in zakonodaja, ki jo bo dopuščala. Predvsem vložek v prvo bo moral biti gromozanski – vozilo bo moralo za varno avtonomno vožnjo namreč poleg z drugimi vozili komunicirati tudi s križišči, obcestnimi postajami, znaki, semaforji… In če si zamislimo, da bi bile na tak način urejene vse ceste po vseh državah, se šele zavemo resnične obsežnosti problema samodejne vožnje. Glavna težava samodejne vožnje pa niso avtomobili, temveč odgovornost v primeru nesreče in vprašanje, kakšnih pravil se bo treba držati. Pri Volvu so bili jasni. »Odgovorni smo mi, proizvajalci. Volvo bo zato v primeru nezgode, kadar bo avto v načinu avtonomne vožnje, vso odgovornost prevzel nase in kril vse stroške,« je pred časom dejal predsednik uprave Hakan Samuelsson.

Samovozeče Uberjevo vozilo je sicer povozilo peško, ki je hodila izven prehoda za pešce. Na vozniškem sedežu testnega vozila volvo XC90 je sedel človek, vendar pa je bil avtomo bil v samodejnem načinu obratovanja.

Priporočamo