nasveti Dnevne luči za večjo varnost
Zanima me, zakaj imamo v Sloveniji zakonsko določeno, da moramo imeti luči na avtomobilih prižgane tudi podnevi? Po eni strani nas namreč z vseh strani bombardirajo s tem, kako bi morali varčevati z energijo, po drugi pa jo brez slabe vesti tratimo na tak, po mojem nepotreben način. Prepričan sem namreč, da prižgane luči podnevi, še posebno ob lepem vremenu, ne pomenijo omembe vredne povečane varnosti, ob tem pa opažam, da v nekaterih drugih državah prižgane luči čez dan niso zakonsko obvezne. Zakaj pri nas torej so?
Matjaž iz Postojne
V Sloveniji prometni predpis, ki zapoveduje, da morajo vsa motorna vozila imeti prižgane luči tudi podnevi, velja že nekaj let. In čeprav bi morda resda privarčevali z energijo, se z vami ne strinjamo glede varnosti - dokazano je namreč, da prižgane luči pomenijo večjo varnost tudi podnevi.
Številni vozniki so v vsakdanjih voznih situacijah namreč že ugotovili, da so zaradi prižganih žarometov hitreje opazili nasproti vozeče vozilo, še zlasti če jim je v oči svetilo sonce ali so se peljali po osenčeni cesti skozi gozd. Da o razmerah difuzne svetlobe, megle in podobnem niti ne govorimo. Odgovor, da je varnost s prižganimi lučmi pri dnevni svetlobi večja, tako zagotovo vzdrži vse kritike, ki najpogosteje omenjajo, tako kot vi, da sta zaradi neprestano prižganih luči poraba goriva in onesnaževanje večja, da je treba pogosteje menjati žarnice in da se žarometi hitreje kvarijo.
Uporaba luči je, na primer, predpisana tudi v Bosni in Hercegovini, na Češkem, v Črni gori, na Danskem, v Estoniji, na Finskem, Hrvaškem, v Islandiji, Latviji, na Norveškem, Portugalskem, na Švedskem in še kje.
vprašanja pošljite na svet.vozil@dnevnik.si