V svetu sodobnega potrošništva velja nenapisano pravilo: če opazite, da je embalaža vašega najljubšega izdelka videti »bolj sveža«, »moderna« ali »prenovljena«, se primite za denarnico – ali pa vsaj za očala, da boste prebrali drobni tisk o gramaturi.

Prav to se je zgodilo našemu zvestemu bralcu, dolgoletnemu oboževalcu moške linije Cedrat znamke L'Occitane. Njegovo ostro oko je na polici zaznalo, da je njegov priljubljeni dezodorant v stiku doživel lepotno preobrazbo. A veselje ob novem videzu je hitro zamenjalo kislo spoznanje: v rokah je držal lažji izdelek, medtem ko je cena ostala, kot da se ni nič zgodilo. Ker naš bralec ni ljubitelj presenečenj, pri katerih za enak denar dobi manj, smo se odločili raziskati ta misterij izginulih gramov.

Pri L'Occitanu so bili z nami presenetljivo iskreni. Ali vsebine manjka? Da. Je to napaka? Ne, to je napredek. Potrdili so, da je nova različica dezodoranta v stiku lažja za natanko pet gramov – namesto nekdanjih 75 gramov jih boste zdaj domov odnesli 70.

Razlog za to dieto izdelka pa ni klasična »skrčflacija«, kjer proizvajalec tiho odščipne košček izdelka, da bi prihranil pri stroških. Razlog je, če verjamete ali ne, prostorska stiska. L'Occitane se je namreč odločil za prehod na embalažo, ki omogoča ponovno polnjenje. In ker ta prefinjeni mehanizem za menjavo polnila zahteva svoj fizični prostor v ohišju, se je moral sam dezodorant vljudno umakniti in zmanjšati svoj volumen.

Kdo je Neda

Rubrika Vseveda Neda že več let obvešča in zabava bralce Nedeljskega. Objavljamo modrovanja in odgovore Nede (prave identitete ne razkrivamo), ki jih poišče tudi pri strokovnjakih, v literaturi in drugod. Dovoljena so vsa mogoča vprašanja, tudi komentarji ali mnenja. Pošljete jih lahko na neda@nedeljski.si.

Vseveda Neda / Foto: Jože Trobec

Vseveda Neda / Foto: Jože Trobec

V podjetju poudarjajo, da njihov cilj ni bil »skriti« spremembo pred kupci, temveč ponuditi bolj trajnostno rešitev. Nova embalaža z možnostjo ponovnega polnjenja namreč zmanjša porabo plastike za impresivnih 62 odstotkov, kar je vsekakor dobra novica za okolje.

Manj navdušujoča novica za vašo denarnico pa je odgovor na vprašanje, zakaj se cena ob manjšem volumnu ni spustila. Razlaga? Cena je prilagojena »naprednim in čistim formulam« z vrhunskimi sestavinami ter strošku same nove, trajnostne embalaže. Prevedeno: plačate enako za manj izdelka, a dobite boljšo plastiko, ki je ne boste takoj vrgli stran.

Da ne bomo preveč cinični, poglejmo še svetlo plat, ki jo izpostavljajo v podjetju. Čeprav vas začetni nakup (ohišje + manjši dezodorant) stane enako kot stari večji izdelek, se dolgoročna matematika morda celo izide. Ko boste naslednjič kupili le polnilo (refil), boste zanj odšteli 17,30 evra, kar je dva evra manj, kot je stal stari 75-gramski dezodorant (19,30 evra). Če seveda ne štejete svojega dela. 

Priporočamo