Luksuzne torbice niso le drage, ampak jih je tudi težko dobiti. Traja lahko več let, da človek dobi denimo torbico birkin pri Hermèsu, v dokumentarnem filmu ZDFinfo »Pametni zapeljivci – privlačne ponudbe luksuznih torbic« pojasnjuje Oliver Stück, ustanovitelj spletne platforme za prodajo in nakup luksuznega blaga. Poleg tega je treba biti dolgoletni kupec. Tisti, ki teh pogojev ne izpolnjujejo, se obrnejo na trg rabljenih izdelkov, piše ZDFheute.
Tudi tukaj so cene visoke, saj je torbico birkin težko dobiti. »Približno 10.000 evrov je za torbico birkin 30 v usnju togo trenutna cena v trgovini,« pravi Stück. Ko torbico prinesete iz trgovine, lahko njena vrednost doseže tudi do 20.000 evrov, odvisno od velikosti in vrste usnja.
Luksuzne torbice postajajo vse bolj priljubljene med mlajšo generacijo. Pameten spletni marketing in poceni proizvodnja pa prinašata podjetjem rekordne prihodke.
Luksuz privablja prevarante
Pri tolikšnih vsotah ni čudno, da se na trgu pojavlja veliko prevarantov, kot je Ava M. iz Berlina. Državno tožilstvo jo preiskuje od leta 2022 zaradi prodaje 95 ponarejenih torbic v skupni vrednosti 615.000 evrov.
Ena njenih žrtev, recimo ji Silvija, se je jeseni 2021 povezala z Avo M. prek oglasa na eBayu. Ženski sta si izmenjali telefonsko številko, Ava M. ji je celo pokazala svojo osebno izkaznico, da bi ji zaupala. Ava M. je žrtvi prevare prek whatsappa ponudila rdečo torbico birkin. Na fotografiji je pokazala torbico na svoji roki, drag nakit pa je torbico še dodatno izpostavil. Vsota 4500 evrov je bila precej nižja kot drugje. Ker ji Silvija ni zaupala, sta se dobili v Berlinu. Silvija je celo obiskala dom Ave M. v prestižni vili. Skupaj sta nakupovali na Kurfürstendammu in šli na kosilo; Ava ji je povedala, da je bogata ločenka.
Po srečanju sta si ženski skoraj vsak dan pisali – o otrocih, covidu, dekoraciji, dobri hrani, rožah … postali sta prijateljici. Silvija je od Ave kupila še več torbic. Dolgo ni posumila, da gre za ponaredke.
Visokokakovostni ponaredki
Silvija ni edina, ki je nasedla prevarantki. Tudi Jenny je kupila dve torbici od Ave M., vendar je dolgoletna zbirateljica torbic znamke Hermès postala sumničava, ko ji je Ava M. poslala domnevno originalni račun, ki pa je bil slabo natisnjen. Torbici sta bili tako imenovani »superfake«, torej izjemno dobro narejena ponaredka.
Ponaredkov takšne kakovosti ni tako enostavno prepoznati kot cenene kopije, ki jih denimo v Turčiji prodajajo ob cesti. »Pri 'superponarejenih' torbicah tisti, ki jih izdelujejo, vanje vložijo veliko denarja in ročnega dela,« pravi Oliver Stück. »Uporabljajo enake niti za šive, podobne tehnike za obdelavo usnja in barve, ki so zelo podobne originalu.«
Po besedah Stücka se na njegovi platformi vsak teden pojavijo dva ali trije ponaredki. Poznavalci ocenjujejo, da je do 90 odstotkov spletno prodanih torbic pod imenom znanih blagovnih znamk dejansko ponarejenih.
Tudi influencerji, ki vplivajo na nakupne odločitve mnogih, ne oglašujejo vedno le originalov, ampak tudi ponaredke.