Nekdaj so bili najprestižnejši hoteli rezervirani zgolj za bogate, pripadnike plemstva in visoke družbe. Danes pa se soočajo s povsem novo vrsto gostov, ki močno spreminjajo vzdušje v svetu luksuznega gostinstva, piše Daily Mail. Pojav družbenih omrežij je industrijo obrnil na glavo. Na recepcije luksuznih hotelov po svetu zdaj prihajajo influencerji – od resničnostnih zvezd do ustvarjalcev z družbenih platform, vključno z Onlyfans – ki pogosto bivajo brezplačno v zameno za promocijske objave. Njihov cilj je najti najbolj glamurozne in fotogenične lokacije, kjer lahko ustvarijo vsebine, ki privabljajo sledilce in ustvarjajo iluzijo razkošnega življenjskega sloga.

Hotelsko osebje v številnih svetovnih metropolah opozarja, da so razmere postale tako ekstremne, da se bojijo, da bi lahko bil ugled njihovih objektov, ki so jih gradili desetletja, okrnjen. Foto: posnetek zaslona

Hotelsko osebje v številnih svetovnih metropolah opozarja, da bi bil lahko glede na vse bolj ekstremne razmere ugled objektov, ki so ga gradili desetletja, okrnjen. Foto: posnetek zaslona

S svojim vedenjem rušijo ugled hotelov

Mnogi med njimi ure in ure pozirajo v Michelinovih restavracijah, se na razkošnih stopniščih razkazujejo v skromnih, pogosto tudi že na videz cenenih večernih oblekah ali pa organizirajo pozna nočna kopanja v hotelskih bazenih. Ta nova vrsta gostov prihaja tudi z ekipo spremljevalcev, predvsem pa z velikim egom, medtem ko hotel uporabljajo kot kuliso za svoj osebni šov.

Tradicionalni gostje jih opazujejo z nelagodjem in nejevero. Hotelsko osebje iz številnih svetovnih prestolnic opozarja, da je situacija postala tako neznosna, da bi bil lahko desetletja skrbno grajeni ugled njihovih hotelov ogrožen, če se bo obsesija s snemanjem še stopnjevala.

Nemogoče se jim je izogniti

Kolumnistka Daily Maila Nadine Dorries je nedavno opisala, kako je elitno praznično zabavo, polno slavnih osebnosti, »preplavila« skupina influencerjev, ki so se ves čas snemali, pozirali, delali grimase in govorili v puhaste mikrofone – kot da so prav oni glavna atrakcija dogodka. A tudi drugod ni veliko drugače. Ob vstopu v skoraj vsak prestižen hotel na svetu boste zagotovo naleteli na prizorišče snemanja.

Nekateri vplivneži sicer zavidanja vredne profile in prinašajo prepoznavnost hotela, vendar njihovo vedenje pogosto ne dosega standardov, ki jih takšni hoteli pričakujejo. Foto: posnetek zaslona

Nekateri vplivneži imajo sicer zavidanja vredne profile in večajo prepoznavnost hotela, vendar njihovo vedenje pogosto ne dosega standardov, ki jih takšni hoteli pričakujejo. Foto: posnetek zaslona

Nekateri najbolj znani hoteli na svetu – od mestnih do letoviških in zgodovinskih – so postali prave tarče družbenih omrežij. Njihovi razkošni interjerji, biblioteke, spa centri in slavne restavracije so se spremenili v kulise, ki se nenehno pojavljajo na instagramu in tiktoku.

Čeprav nekateri vplivneži resnično prinašajo prepoznavnost hotelom, osebje poudarja, da njihovo vedenje pogosto ne dosega standardov, ki jih v takšnih hotelih pričakujejo. Eden od zaposlenih opisuje, da se mnogi vedejo, kot da jim je dovoljeno vse, samo zato ker imajo veliko sledilcev. »Seveda nikomur ne želimo prepovedati obiska, a bi bilo lepo, če bi se vedli bolj spoštljivo in vsaj občasno odložili telefon. Vzdušje v hotelu se spreminja,« pravi.

Vse za popolno fotografijo

Pojav je razširjen v skoraj vseh svetovnih središčih luksuznega turizma. Mnogi influencerji objavljajo glamurozne fotografije, na katerih pozirajo na marmornih pultih, razkošnih stopniščih, v vrhunskih apartmajih ali vrtovih. A njihov »luksuzni oddih« v resnici pogosto traja le teh nekaj ur.

Celo hišni ljubljenčki – tako imenovani »pasji influencerji« – so postali del te kulture, posneti med »večerjo« na finih zofah v luksuznih nepremičninah Foto: posnetek zaslona

Celo hišni ljubljenčki, tako imenovani dogfluencerji, so postali del te kulture, posneti med obedovanjem na finih zofah v luksuznih nepremičninah. Foto: posnetek zaslona

V nekaterih primerih se pojavijo v spodnjem perilu na hotelskih posteljah, pozirajo s krožnikom ostrig, hotelske blagovne znamke nagovarjajo kot stare prijatelje ali pa ustvarjajo objave, ki pogosto prestopijo mejo dobrega okusa. Del te kulture so postali celo hišni ljubljenčki, tako imenovani dogfluencerji, ki jih snemajo, kako obedujejo na elegantnih zofah luksuznih hotelov.

Resničnost ali zgolj iluzija?

Vse pogosteje se zastavlja vprašanje, koliko so hoteli sami vpleteni v to poplavo vsebin. Poznavalci trdijo, da številni influencerji sploh ne bivajo v hotelu: le vstopijo, posnamejo nekaj fotografij ali kratkih videov in spet odidejo. Pri tem pa ustvarijo iluzijo razkošnega življenja, ki ga v resnici nimajo.

Neki insajder je opisal vplivnico, ki je v spremstvu dveh pomočnikov sedela v hotelskem baru, ne da bi kaj naročila ali s kom spregovorila, in celo uro le pozirala za popolni kader.

»Sprašujem se, kako smo prišli do tega«

Kljub temu poudarja, da ni pošteno vseh metati v isti koš. Obstajajo ustvarjalci, ki svoj posel jemljejo resno, vlagajo ure dela, domišljijo in produkcijo v vsebine, ki so zabavne, duhovite in informativne. Predstavljajo profesionalno, kakovostno plat industrije in pogosto sodelujejo s celimi produkcijskimi ekipami. »To je ogromen posel, veliko večji od tega, kar počne ženska, ki stoji na stopnišču v Ritzu in vleče za seboj ubogega 'instagramovskega moža', da jo fotografira,« je pikro dodal. 

Priporočamo