Umetna inteligenca je že zdavnaj prestopila šolski prag. Orodja, kot sta ChatGPT in Gemini, učencem pomagajo pri povzetkih ali izdelavi grafike za referate. So pa tudi takšni, ki jim umetna inteligenca napiše kar celotni esej.
Kot poroča namški portal tz.de, to ustvarja globoke razpoke v pravičnosti ocenjevanja. »Ljudje, kot sem jaz, ki ne uporabljamo UI, v razredu ne dohajamo več,« se je po pisanju portala na omrežju Reddit potožil 18-letnik. Medtem ko njegovi sošolci za izdelke, ki jih je ustvaril algoritem, prejemajo najvišje ocene, sam izgublja stik z vrhom, ker se zanaša na lastno delo.
Izobraževalne ustanove so se znašle pred izzivom, kako prepoznati, ali je besedilo resnično napisal učenec? Raziskovalec mladih Simon Schnetzer napoveduje, da se bo fokus vrnil na osnovno veščino. »Vse več šol, univerz in izobraževalnih središč ponovno uvaja ročno pisanje in ustne izpite,« pojasnjuje Schnetzer.
Nenadoma spet šteje to, kako lepo mladi pišejo. Za generacijo, ki je odrasla s tipkovnicami, bo to velik izziv. »Nekateri mladi bodo imeli težave, saj so s tipkovnico spretnejši kot z nalivnikom ali kemičnim svinčnikom,« meni strokovnjak.
UI ne bo izginila, spremeniti pa se morajo izpiti
Schnetzer za nemške medije pojasnjuje, da gre pri vrnitvi k rokopisu morda za začasen ukrep, ker trenutno seminarskih nalog ni mogoče verodostojno oceniti. Kljub temu meni, da bo določen delež pisnih izpitov, na katerih bo treba pisati na roko ostal stalnica.
Popolna prepoved umetne inteligence pa po njegovem mnenju ne bi bila smiselna, saj se morajo mladi naučiti delati z UI, saj ta spreminja vse panoge, poleg tega pa je ključno, da mladi ne pozabijo razmišljati s svojo glavo, ampak znajo rezultate UI preveriti in kritično ovrednotiti.
Tudi Simone Fleischmann, predsednica bavarskega združenja učiteljev, opozarja, da se je svet učenja nepopravljivo spremenil. »Preizkusi znanja, šolske naloge in povratne informacije – vse to moramo premisliti na novo,« poziva strokovnjakinja in dodaja, da se morata politika in družba odzvati na hiter tehnološki napredek, preden sistem popolnoma zastari.