Pri tem nakupu se stara zgodba ne more ponoviti, saj bo šlo za nakup brez posrednika. Če bo sprejeta odločitev za nakup, bo to posel med slovensko in finsko vlado, slednja pa s Patrio. Denarni tok bo šel z našega ministrstva na finsko obrambno ministrstvo in od njih v Patrio. Pred petnajstimi leti so bile težave zaradi posrednikov. Želimo si, da bo tudi v tem vozilu integrirane čim več slovenske tehnike in znanja. Prepričan sem, da to zmoremo.

Odločiti pa se bo treba, ali bomo kot javnost to razumeli ali bomo znova delali »maškarado«, kot smo jo doživeli pri reševalnih helikopterjih, namesto da bi se veselili, da bomo končno dobili te nujno potrebne zmogljivosti. Nekaj časa smo se prepirali o barvi, pa o lučki v prtljažnem prostoru ter o intubiranju, ki je seveda mogoče tudi na izbranih helikopterjih. Morda, to je tudi na meni, bi se morali o tako pomembnih projektih z ljudmi še več pogovarjati, da bi jih pravilno razumeli.

Iskanje optimalnih rešitev glede specifikacij, kaj bo v patrii slovenskega oziroma kaj bo kdo delal pri njej, še poteka. Predvsem je veliko odvisno od finske Patrie, ki bo morala zaupati v našo tehniko oziroma naše rešitve, ki bodo vgrajene v vozila. Sicer pa imamo pri nas in v soseščini veliko znanja. Pri tem ni pomembno le to, da bo denar ostal doma, ampak tudi možnost hitrejših popravil. Ko se nam danes zgodijo različne okvare, dobava nadomestnih delov in popravila že v mirnem času trajajo mesece.

Sobotna priloga Dela

Priporočamo