Glede transporta v mesto: prostor nad cesto je vedno prazen, tam je prostor za gondole. Zaprte, z ogrevanjem, s serijsko izdelavo, ki zniža cene. Posegi v prostor so od vseh najmanjši. Pogon pa na elektriko. Zakaj lahko ljudje žičnice, tudi mnogo slabše oblike kabin, uporabljajo za smučanje, ne pa za vožnjo z obrobja v center v službo ali šolo?

Zame optimalna rešitev je kombinacija avtobusa na elektriko ter baterijskega pogona, kar pomeni, da tam, kjer je nad voziščem ožičenje, črpajo elektriko iz omrežja, kjer ga ni, se peljejo na baterije. Opcija namestitve visečih tirnih vozil nad voziščem ali nad pločnikom in kolesarsko stezo je mogoča, a ključna je tu finančna konstrukcija. Viseči prostori za potnike so lahko na jeklenih tirih, ki so podprti zi betonskimi nosilci, lahko pa so na jeklenici. Ta vprašanje so za mesto in kvaliteto zraka trikrat bolj pomembna od garažne hiše pod tržnico.

Korak naprej pa je MOL vendarle storil z upoštevanjem predloga zelenega vala iz mesta v času popoldanske konice. Tako sem ob pol štirih popoldan v petek prevozil Tržaško od Tobačne do semaforja pri Agrotehniki v štirih (4) minutah.

Vsa vprašanja v demokratičnih družbah morajo omogočiti enakovredno obravnavo vseh, tudi na videz bizarnih rešitev, odločitev pa mora temeljiti na dejstvih.

Mitja Vilar, Šmarje Sap

Priporočamo