ICAO poudarja zavezanost sodelovanju z vsemi deležniki, vključno z državami članicami in nečlanicami, nevladnimi organizacijami in zasebnimi podjetji, da bi se vzpostavil odpornejši, trajnostni in vključujoč mednarodni letalski sistem. Zato organizacijo ICAO pozivamo, da Tajvanu omogoči sodelovanje v skupščini, na tehničnih srečanjih in v mehanizmih za zagotavljanje regionalne letalske varnosti in razvojnih potreb.
Tajvansko območje z informacijami za letenje se imenuje Taipei Flight Information Region (Taipei FIR) in pokriva eno od najbolj zračno obremenjenih regij v vzhodni Aziji. Posledično je nepogrešljiv del omrežja ICAO, ki obsega več kot 300 letalskih informacijskih regij. Tajvanska uprava za civilno letalstvo (CAA) je edini organ, odgovoren za nadzor tajvanskih zračnih poti, zato bi z vidika obvladovanja tveganja in varnosti ICAO morala dovoliti tajvanski CAA enakovredno sodelovanje z nadzornimi agencijami drugih zračnih prostorov in omogočiti neposredno in ažurno komunikacijo.
Čeprav Kitajska nima pristojnosti nad tajvanskim območjem, je v zadnjih letih v njem samovoljno razglasila začasna nevarna območja ter vzpostavila območja vojaških vaj. Kitajska ni izpolnila zahtev ICAO, da je treba o takšnih ukrepih organizacijo obvestiti vsaj sedem dni vnaprej, s čimer je resno ogrozila varnost letenja v regiji.
CAA si po najboljših močeh prizadeva zbirati informacije, ki jih lahko pridobi po posrednih kanalih. Poleg tega vabi letalske strokovnjake iz drugih držav, da organizirajo tečaje usposabljanja in tako Tajvanu omogočajo doseganje mednarodnih standardov upravljanja varnosti v letalstvu. Z vključevanjem standardov ICAO v svojo zakonodajo, Tajvan prostovoljno prispeva k svetovni in regionalni varnosti v letalstvu. Tajvanska letalska družba EVA Air je bila s strani spletne strani AirlineRatings.com priznana za eno najvarnejših letalskih družb na svetu.
Za nadaljnji trajnostni razvoj tajvanske letalske industrije je CAA v nacionalno zakonodajo vključila shemo za izravnavo in zmanjšanje emisij ogljika za mednarodno letalstvo (Corsia) in aprila 2025 začela izvajati pilotni program za trajnostno letalsko gorivo. To kaže na odločenost tajvanske letalske industrije, da sprejme konkretne ukrepe za doseganje neto ničelne emisije. Za zagotovitev dostopa do pravočasnih in celovitih informacij pa bi bilo treba tajvanski CAA omogočiti sodelovanje na tehničnih srečanjih in možnostih usposabljanja, ki jih ponuja ICAO.
Varnost v letalstvu ne pozna meja. Letošnja skupščina ICAO bo potekala pod geslom »Varno nebo, trajnostna prihodnost«. S smiselnim sodelovanjem lahko Tajvan prispeva svoje strokovno znanje in izkušnje pri uresničevanju vizije ICAO o varnejšem nebu in bolj trajnostni prihodnosti.
Chen Shih-kai, minister za promet in komunikacije, Republika Kitajska (Tajvan)