Občutek imamo, da je gospod neinformiran in v vseh osemnajstih letih ni ničesar prebral o naših prizadevanjih proti izkopu gradbene jame za garaže pod osrednjo ljubljansko tržnico na Vodnikovem trgu. »Presežek« pisma g. Višnarja pa je neumestna primerjava župana Jankovića – kot piše – z legendarnim županom Ivanom Hribarjem. Gospod Hribar nikoli ni naredil ničesar, da bi škodoval meščanom Ljubljane.

Očitno je naše pismo, objavljeno v Dnevniku 26. septembra letos, edino, ki ga je g. Višnar prebral, pa tudi tega zelo površno. Zapisali smo, da so zemljina in podzemne vode tiste, ki takega projekta ne bi zdržale. In zopet je primerjava z dunajskim metrojem, rimskim in varšavskim popolnoma zgrešena, saj gre za popolnoma drugačno sestavo tal. Ponovno poudarjamo, da smo proti izkopu gradbene jame na področju Vodnikovega trga. Proti gradnji podzemne parkirne hiše so tudi vrhunski strokovnjaki, večina med njimi mednarodno priznani, ki delajo pro bono, brez plačila ter koristijo svoj prosti čas; nekaj njih je odgovorilo na pismo g. Višnarja. Gradnjo podzemne parkirne hiše podpirajo tisti, ki imajo svoje interese, ali pa zastopajo interese župana, ki razpolaga z našim, davkoplačevalskim denarjem; vsekakor jim ni mar za zdravo življenje in dobrobit prebivalcev Ljubljane, še manj za našo, slovensko kulturno dediščino.

Verjetno g. Višnar že dalj časa ni bil v širšem mestnem jedru, ker piše, da je najbolj skrbno negovan. Da, bil v začetku Jankovićevega županovanja. Sedaj to ni res. Že nekaj metrov proč od Magistrata je zanemarjeno, vsenaokrog so smeti, pohodne površine so neočiščene, pozimi po pločnikih ležijo kupi snega. In še bi lahko naštevali. Vsekakor je trgovski del Stožic županov zdrs oziroma njegova sramota, ne le za Ljubljano, ampak za Slovenijo. In z nekaterimi volilnimi obljubami si je tudi »polomil zobe«, na primer s kopanjem v Ljubljanici.

Vsekakor je projekt parkirne hiše pod tržnico, ki ga je izdelalo podjetje Elea IC, pomanjkljiv in podatki o vplivih na okolje skrajno podcenjeni. Če primerjamo z mnenjem, ki ga je izdelala prav tako Elea IC, a naročnik je bila župnija Uršulinske cerkve, je v tem mnenju točno zapisano, da so poškodbe na Uršulinski cerkvi in Kongresnem trgu nastale zaradi izkopa gradbene jame. Neodvisni strokovnjaki poudarjajo, da je zemljina in vpliv podzemnih voda na Kongresnem trgu neprimerno boljši kot na Vodnikovem trgu. Kljub manj občutljivemu terenu so opazne poškodbe ne le na Uršulinski cerkvi, tudi na garaži Kongresnega trga in na okoliških hišah. Priporočamo, da si pogledate prezentacijo na SAZU-ju, v kateri so prikazane tudi razpoke posameznih stavb in celega platoja Kongresnega trga. Menimo, da je projekt gradnje garaž na Kongresnem trgu nestrokovno izveden in nas je prebivalce Ljubljane strah, kakšna škoda bi bila, če bi se izdolbla jama pod tržnico. Če prisluhnete neodvisnim strokovnjakom, je projekt gradnje garaž pod tržnico vsestransko zelo škodljiv. Ne samo za obstoj tržnega prostora, predvsem za bogate srednjeveške ostaline, o katerih piše g. Milan Kovač, ampak grozi tudi uničenje državnih spomeniško zaščitenih stavb, celo Plečnikovih arkad, ki so pod svetovno, Unescovo zaščito. Pokazali bi se prave barbare, če bi dopustili uničenje tega prostora zaradi gradnje garaž, in to namenjenih za hotel Kresija in Mahrovo hišo.

Večina zdravstvene stroke in drugih ozaveščenih neodvisnih strokovnjakov je proti gradnji kanalizacije preko vodonosnika, ki oskrbuje pitno vodo za Ljubljano, enako je proti sežigalnici, ker leži Ljubljana v kotlini, kjer je zrak že sedaj močno onesnažen. Kanal C0 bi lahko potekal po drugi trasi, odmaknjeni od vodonosnika pitne vode za Ljubljano. Možno bi bilo tudi reševanje kanalizacije brez kanala C0, kot je zapisal mag. Ogrin. Sežigalnica odpadkov bi morala biti na mestu, ki je dobro prevetreno, in če bi bili zagotovljeni drugi pogoji, ki jih je zapisal g. Maleiner.

Garaže na Vodnikovem trgu sploh niso potrebne, lahko bi bile pod grajskim hribom, zanje je načrte izdelal še SCT, veliko pred začetkom Jankovićevega županovanja. Poleg tega so evropske usmeritve, da se garaže umaknejo iz mestnih središč in naj se nikakor ne gradijo v mestnih središčih, ampak na obrobju mesta. To župan Janković dobro ve, saj razvija na vpadnicah v Ljubljano »park and ride« cone.

Napredek ne more in ne sme biti na škodo zdravja in zdravega bivanja ter dobrega počutja občanov, niti ne na račun uničevanja kulturne dediščine. Saj vemo, da je »kultura vir naše identitete, narod brez kulture ne more preživeti«.

mag. Marinka Kurilić, za civilno iniciativo Tržnice ne damo

Priporočamo