Tako kot ded in oče tudi Hank III. s svojim talentom, potencialom in pristopom (k)ruši okostenelost country glasbe in premika meje. Po "outlaws" sledeh Willija Nelsona, Waylona Jenningsa, Guya Clarka, Townesa Van Zandta, Grama Parsonsa, Jimmieja Dala Gilmora in Steva Earla ji odpira nove perspektive. Izogiba se nashvillskim kovačnicam komercialnega in konservativnega countryja in gre svojo pot upornika-izobčenca. Od druge polovice devetdesetih do danes se je utrdil njegov sloves enfant terribla na ameriški country sceni. Njegove prevratniške pesmi o alkoholu, drogi, razvratu, pregonu, prekletstvu usode, psih in zapitem vsakdanu so pristni križanci tradicionalnega honky tonka, zydeca, hillbillyja in rockabillyja, ki so v posameznih odklopih mastno zabeljeni z ostrim punkom ali krepkim metalom.

Lansko leto je bilo za Hanka III. posebno. S prvim januarjem se je iztekla dolgoletna pogodba z založbo magnata in republikanca Mika Curba. Le nekaj mesecev kasneje je ta privlekla na dan ploščo Hillbilly Joker in jo objavila kot novo Hankovo izdajo, čeprav gre za album, ki je bil posnet že leta 2003 pod naslovom This Ain’t Country. Ker na njej res ni bilo veliko countryja, ampak frontalna in peklenska country-molotovka Ministry, Butthole Surfers, Reverend Horton Heat, Tenderloin, Jesus Lizard, Morphine, Nine Inch Nails, White Zombie, so jo takrat Curbovi uslužbenci oziroma uredniki zavrnili in spravili v bunker.

Na objavo, ki se je v dobrem mesecu zavihtela na Billboardovo lestvico desetih najbolj vročih country albumov, je Hank III. odgovoril septembra. Na isti dan je pod okriljem lastne založbe Hank 3 izdal kar štiri albume. Nosilni dvojni Ghost To A Ghost/Gutter Town goji prepoznaven odpadniški country, ki je poln navihanosti, sproščenega humorja in tudi melanholije divjega zahoda. Na njem gosti izbrana imena, recimo Toma Waitsa, Lesa Claypoola iz Primus, Raya Lawrenca Jr., Alana Kinga iz Hellstomper, Dava Shermana iz Wretched in Earthride ter Troya Medlina iz Sourvein, kar je kolegialni poklon renomeju, ki ga je Hank III. pridobil v svetu avtorske glasbe. Z Attention Deficient Domination in 3 Bar Ranch Cattle Callin pa je stopil v mračno in na pol eksperimentalno sfero country-doom-metala, ki ga je doslej razvijal v stranskem punk-metal projektu Assjack.

Ni lahko biti sin Hanka Williamsa Jr. in vnuk še slavnejšega in legendarnejšega Hanka Williamsa, pionirja in popularizatorja countryja sredi prejšnjega stoletja, vendar Hank III. ne živi in ne dela v njuni senci. Čeprav se otepa družinskih verig, jo prav z neprilagojenostjo, svojeglavostjo, prodornostjo in peklenskim "hellbillyem" tvorno in drzno nadaljuje ter spravlja ob živce country puriste. Jabolko ne pade daleč od drevesa.

Priporočamo