Left Right Left Right

Švedski koreograf Alexander Ekman, eden najzanimivejših koreografov našega časa, s svojim neobičajnim smislom za humor, z naglimi plesno-dramaturškimi preobrati in s premišljenimi izpeljavami ustvarja koreografije, s katerimi se lahko marsikdo poistoveti, najde navdih ali celo poišče ključ do rešitve navidezno nerešljivega problema. Ekmanova koreografija je nekakšna študija človeškega gibanja, ki se zgodi na dokaj nekonvencionalen način, v skladu z glasbo Mikaela Karissona – z uporabo 16 tekalnih trakov, s preprostimi, a zato nič manj prepričljivimi odrskimi učinki in z menjavanjem sodobnih zvočnih pejsažev.

Handman

Edward Clug je o svoji koreografiji zapisal: »Handman je delo, ki gledalca popelje na brezskrbno potovanje, v okviru katerega se zgodijo kratka srečanja med posamezniki. Naslov se navezuje na posebni trenutek v koreografiji, ki ostane morda spregledan. Medtem ko se premikamo, se koreografske sekvence razpletajo pred našimi očmi in se zaključujejo v plesnih situacijah, navdihnjenih s kompozicijo Milka Lazarja.« Umetniški vodja mariborskega Baleta SNG, plesalec in umetnik romunskih korenin, postaja eden najbolj zaželenih sodobnih koreografov na prestižnih baletnih odrih Evrope in sodi med sam vrh največjih koreografov in baletnikov po svetu. Za svoje umetniške dosežke je prejel več državnih in mednarodnih nagrad, med drugim nagrado Prešernovega sklada leta 2005, leta 2008 pa Glazerjevo listino.

Falling Angels

Medtem ko Jiři Kylián običajno izhaja iz glasbe kot primarnega vira svojih plesnih kreacij (koreografijo ustvari na že obstoječo glasbeno strukturo), se je v primeru Reichove kompozicije čutil izzvanega, da tokrat dodeli neokrnjeno prioriteto plesu. Čeprav glasba Steva Reicha ustvarja zelo strogo strukturo, daje obenem veliko mero svobode za koreografsko in čustveno interpretacijo. V koreografskem smislu gre za študijo dveh najizrazitejših lastnosti, ki zaznamujeta vsako umetniško delo – disciplina in svoboda. Falling Angels je posvečen izvajalkam in umetnosti uprizarjanja, nastopanja s pripadajočo eleganco, s tesnobo, s kompleksi manjvrednosti in s humorjem. Je simbol konflikta med pripadnostjo in neodvisnostjo.

Priporočamo