Slovenska dirigentka, režiserka-avtorica, skladateljica in umetniška direktorica ansambla Carmina Slovenica in glasbeno-gledališkega projekta Choregie Karmina Šilec skozi vsa svoja zadnja ustvarjalna leta razvija avtorski koncept, ki ga imenuje »choregie«, kjer gre za preseganje klasičnih meja med glasbo, gledališčem, besedo in vizualno umetnostjo.
Njeni projekti združujejo dirigiranje, režijo in kompozicijo; delo pogosto presega zgolj glasbeni koncert in vključuje elemente performansa, gledališča in raziskovanja. Vključena je v mednarodne festivale in operne hiše ter je prejela več nagrad na področju glasbenega gledališča.Etnobotanični premisek
Zdaj je s svojim gledališčem pripravila nov projekt imenovan DATA VRT, ki je sestavljen iz treh plasti: etnobotaničnega zvočnega dogodka z naslovom Polifonični vrtinec, hibridnega vizualnega prizora Pharmakeia ter konceptualne instalacije Rekompozicija. Polifonični vrtinec je zvočni vrt, posajen z valovanji v telesih rastlin – z zvoki, generiranimi iz abortivnih, emenagogičnih in kontracepcijskih rastlin. Za ustvarjanje elektronske glasbe je osnovni motor transformacija valovanja živih rastlin, signali rastlin so spreminjeni v zvok s patentirano tehnologijo sonifikacije. Medtem ko je Pharmakeia vrt rastlin, ki ne rastejo, ne venejo, ne dihajo – ustvarjene so umetno in živo prisotne. Njihovo življenje izhaja iz kode. V mikrorobotski koreografiji gibanje rastlin nima biološkega smisla; je proces, ki rastline postavlja v vlogo post-naravne entitete.
Glasbeno-gledališka vizionarka pravi, da »o rastlinah skorajda ne govorimo in njihova poimenovanja nam uhajajo. A se jih ta naša malomarnost ne dotakne. Do človeškega sveta, civilizacij, zaporedja dogodkov skozi stoletja so ravnodušne. Zdijo se odsotne, izgubljene v svojih monotonih kemičnih sanjah. Medtem ko so lahko vrtovi prostori za nove začetke, ohranjanje starih tradicij in ponovno ustvarjanje podob. Stara znanja razkrivajo intimno vez med telesom in naravo – rastline niso zgolj zdravila, ampak del širše mreže razumevanja sveta. Ko ta znanja izginejo, izgubljamo ne samo orodje za preživetje, temveč tudi občutljivost za Naravo kot zaveznico.«
Vstop v alternativne svetove
Vstop v vrt naj bi na neki način potešil obiskovalčevo radovednost, ko je govora o alternativnih svetovih. »Z ustvarjanjem »druge« narave, navdahnjeni z biološko kompleksnimi sistemi, si želimo potopitev v mešano realnost. Tako postajamo del novega ekosistema, bogatega z mrežami kompleksnih informacij. Navdih črpamo iz igrivega čudenja, povezanega z vznemirjenjem pred neznanim, ki spominja na otroško raziskovanje sveta. V tem odprtem nadaljevanju iskanj z mešano realnostjo DATA VRTA nakazujemo prihodnost, ki bo neizogibno nasičena s povezanimi računalniškimi mediji, vendar v projektu računalnik ni utilitaren sam po sebi. Razumemo ga kot materialno sredstvo, ki nas podpre pri globlji potopitvi v to, kar je narava, da najdemo svoje mesto v njej,« razloži Karmina Šilec.
V njen novi projekt vstopamo prek glasbe, generirane iz abortivnih rastlin. Po mnjenju avtorice s poudarkom na zvokih rastlin nastane prostor za razmislek, empatijo in povezovanje, kjer je mogoče raziskovati, kako lahko umetniška praksa prispeva k preoblikovanju razumevanja družbe ter kako poslušanje preoblikuje naše dojemanje narave, zgodovine in skupnosti. Pod zvočno podlago projekta se poleg umetniške vodje podpisujejo ansambel Kebataola, Živa Horvat, Andrej Kobal in Danilo Ženko. Vrt kot vzualni prostor pa sta poleg Karmine Šilec in Doriana Šilca Petka zasnovala še Andrej Hajdinjak in Jernej Ženko.
Projekt je del zbirke Javno telo (2025), ki pod drobnogled postavlja človeško ranljivost za absurdna prepričanja ter nevarnost pred tesno povezavo avtoritete, ideologije, znanja in tehnologije. Preizprašujejo se družbeni in kulturni pritiski, ki nas oblikujejo in omejujejo ter vplivajo na odločanje o naših telesih, vključno z reprodukcijo.